Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Bagaż nie doleciał? Pasażer może zrobić zakupy na koszt linii lotniczej. Jest jedno "ale"

- Jeżeli naszego bagażu nie ma, jest zniszczony, uszkodzony, bądź okradziony, powinniśmy zgłosić się do punktu "Lost&Found" na lotnisku i wypełnić protokół PIR. To najważniejszy dowód, że to przewoźnik zawinił - wyjaśnił Karol Muż z Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK, w programie Money.pl. Co zrobić w sytuacji, gdy w zagubionym bagażu mieliśmy wszystkie ubrania lub garnitur na spotkanie biznesowe? Możemy zrobić zakupy na koszt przewoźnika. - Przestrzegam przed robieniem zakupów ponad miarę, na przykład garnituru za kilka tysięcy złotych. Bo gdy bagaż zostanie dostarczony dwa później, przewoźnik raczej nam za ten garnitur nie zwróci. Odpowiedzialność przewoźnika względem pasażera za bagaż jest limitowana - dodał ekspert ECK. Obecnie górna granica tej odpowiedzialności wynosi około 7,5 tys. zł.

7
Podziel się:
KOMENTARZE
(7)
Grinck
9 miesięcy temu
W grudniu 2022 roku leciałam z Poznania do Antalyi. Mój bagaż zaginął w drodze na wakacje i pomimo wielu interwencji, korespondencji z "Enterem" do dnia dzisiejszego linie lotnicze odmawiają rekompensaty za zgubiony bagaż. Właśnie oddaję sprawę do sądu.
vvv
rok temu
nam tez bagaz zaginal po przylocie,ale sglosilismy i po tygodniu przywiezli nienaruszony odnalazl,sie gdzies ,wszystko bylo na miejscu tylko najwidoczniej polecial nie tam gdzie potrzeba i przylecial
Koko
rok temu
Jak mój bagaż zgubili i wysłali na inny kontynent 3 dni trwało jego odzyskanie , ale zapłacili 2800 za garnitur od bossa i 3500 za pozostale gadzety jak szczoteczka soniczna perfumy i trochę prostych ubrań. fajny bonus.
Ronin
rok temu
W sas to coś normalnego za każdym razem jak mam lot z przesiadka to nie ma bagażu,już się nawet śmieje jestem specjalistą w odzyskiwaniu bagażu,o takiej sumie co tutaj piszą to nie słyszałem ale zawsze te parę stówek można od nich wytargac,tylko najgorzej jak masz narzędzia i jutro musisz iść do pracy,Raz nawet widzialem jak przywieźli bagaże z przesiadkowego i mój był na wózku i gościu liczył i skanował kody ,siedziałem z tyłu samolotu gdyby były otwarte drzwi to bym wyszedł i by była awantura ale oczywiście policzył i odjechał z moim bagażem ,myślę że tam jacyś niepełnosprawni pracują,jedyne na plus że zawsze na drugi dzień przywożą bagaż chociaż byś był na końcu swiata
Leon
rok temu
Leciałem Enter Air W Warszawie okazało się, że walizka została uszkodzona. Sporządziłem odpowiedni protokół z potwierdzeniem na lotnisku. Następnego dnia zgodnie z procedurą przesłałem protokół z opisem szkody i inne wymagane dokumenty. Dostałem potwierdzenie przyjęcia reklamacji z informacją o 30 domowym terminem rozpatrzenia. Minęło ponad 100 dni, nic a dodatku kontakt niemożliwy. Prawo sobie, a życie sobie.