Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
aktualizacja
Płatna współpraca z Impact’23

"Bajki" Natalie Portman. Pierwsze europejskie wydanie amerykańskiego bestsellera

Podziel się:

Tradycyjne "Bajki" w interpretacji Natalie Portman, przekładzie Michała Rusinka i z pięknymi ilustracjami Janny Mattii są już dostępne w Polsce. Jedyne europejskie wydanie bestsellera The New York Times z inicjatywy Impact ukazało się właśnie w Polsce.

"Bajki" Natalie Portman. Pierwsze europejskie wydanie amerykańskiego bestsellera
(materiały partnera)

Jedna z najpopularniejszych gwiazd Hollywood, ikona kultowego "Leona zawodowca", nagrodzona Oscarem i Złotym Globem za rolę w "Czarnym łabędziu", aktywistka walcząca o prawa kobiet i angażująca się w pomoc ludziom znajdującym się w kryzysach humanitarnych wystąpi w Poznaniu podczas Impact’23, największego wydarzenia gospodarczo-technologicznego w tej części Europy.

Co więcej, jej "Bajki", decyzją organizatorów kongresu, będą książką cegiełką. A całkowity dochód ze sprzedaży wesprze polską psychiatrię.

Pokazać świat taki, jakim jest

Do rąk czytelniczek i czytelników znad Wisły, zarówno tych małych, jak i dużych, trafił właśnie wyjątkowy zbiór opowiadań zawierający trzy doskonale znane nam historie: "Żółw i zając", "Trzy świnki" oraz "Mysz polna i mysz domowa". Znane, ale w zupełnie nowej odsłonie i interpretacji. Natalie Portman do tradycyjnej treści dodaje elementy nowoczesnego, otwartego i tolerancyjnego świata.

Pomysłu na nieco inne spojrzenie na popularne opowieści dostarczyło życie. Po urodzeniu córki Natalie Portman dostawała mnóstwo "książek dla dziewczynek", w których główną rolę odgrywały silne bohaterki czy kobiety, które zmieniały bieg historii. Co ciekawe, takich książek nie otrzymywała po narodzinach syna. Nie chcąc zbyt wcześnie wprowadzać córki w świat, w którym kobiety muszą walczyć o swoje prawa, aktorka sięgnęła po tradycyjne opowieści, te same, które czytała wcześniej synowi. Tym razem jednak doznała pewnego dysonansu – wszystkie postaci, także zwierzęta, były rodzaju męskiego.

Obecnie, przy przewadze męskich postaci w książkach dla dzieci, chłopcy nie mają wystarczającej praktyki ani zachęty, by zagłębić się w kobiecy umysł. Natomiast dziewczynom i kobietom daje się zbyt wiele praktyk i zachęt, by do męskiego umysłu się dostać. Co więcej, gdy bohaterką książki jest kobieta, zwykle jest to "książka dla dziewczyn", a chłopcy po nią nie sięgają – tak Natalie Portman tłumaczy swoje motywacje w liście do czytelniczek i czytelników.

Początkowo, czytając córce klasyczną historię, aktorka zmieniała zaimki na żeńskie. Później postanowiła pójść dalej i znane historie opowiedzieć na nowo. Tak powstał zbiór "Natalie Portman’s Fables". Książka, która nie ma charakteru rewolucyjnego, a jedynie odzwierciedla rzeczywisty świat zwierząt, w którym są samce i samice, a także zwierzęta, które nie są ani jednym, ani drugim.

Mam nadzieję, że przekazuję czytelnikom i czytelniczkom wspaniałe historie, do których ci będą chcieli wracać raz za razem, tak jak ja wracam do ulubionych książek moich dzieci – tłumaczy.

"Natalie Portman’s Fables" ukazały się w USA w 2021 r. i zyskały przychylność krytyków oraz czytelników, którzy chwalą zbiór za wartościowe treści i piękne ilustracje.

Wsparcie polskiej psychiatrii

O wydaniu książki w Polsce zdecydował nie tylko jej tolerancyjny i otwarty charakter, ale też dane, które wskazują, że dzieci, którym dorośli czytają bajki mają większe szanse na prawidłowy i zrównoważony rozwój. Poprzez swoje treści książka oddziałuje na myśli, uczucia i postępowanie małych czytelników. Rozwija ich wrażliwość, wzbogaca słownictwo, pobudza wyobraźnię i pomaga w zrozumieniu otaczającego świata. Czytanie dziecku pozwala też zacieśnić z nim więź, w ten sposób wyrażamy swoją miłość i zainteresowanie.

Co ważne, wpływ czytania bajek na dobrostan psychiczny najmłodszych sprawił, że organizatorzy wydarzenia zdecydowali się wesprzeć finansowo polską psychiatrię dziecięcą. Cały dochód ze sprzedaży książki ImpactCEE przekaże na sfinansowanie ogólnopolskiej akcji społecznej #ZDROWIE W GŁOWIE realizowanej przez Fundację TVN Nie jesteś sam.

Czytanie książek dzieciom, pokazywanie im przez nie świata jest ogromnie ważne. Książki wzbogacają i kształtują nas jako ludzi i społeczeństwo. Dochód ze sprzedaży bajek napisanych przez Natalie Portman to pomoc dla chorych dzieci. Dziękuję ImpactCEE oraz serwisowi Allegro za realizację tej szczytnej inicjatywy. Czytajmy książki

- Katarzyna Kolenda-Zaleska, prezes Fundacji TVN

Dochód ze sprzedaży książki trafi bezpośrednio do Fundacji także dzięki logistycznemu wsparciu serwisu Allegro, który pokryje koszty obsługi dystrybucji "Bajek".

Allegro od lat angażuje się w działania społeczne, a nasza platforma jest dowodem na to, że nowe technologie mogą nie tylko ułatwiać zakupy i wspierać rozwój przedsiębiorczości, ale również pomagać w rozwiązywaniu problemów społecznych. Allegro zadba o to, by przesyłki sprawnie i szybko trafiły do naszych klientów. Cieszymy się, że wykorzystując nasz potencjał technologiczny i logistyczny, możemy wesprzeć tworzenie gabinetów psychologiczno-psychiatrycznych na terenie całej Polski. Mam nadzieję, że popularność Allegro wpłynie na sukces sprzedażowy tej książki-cegiełki. Tym bardziej, że cel jest szczytny, i przede wszystkim potrzebny

- zauważa Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs

"Bajki" Natalie Portman można kupić tutaj. Książka będzie też dostępna podczas Impact’23, który odbędzie się już 10-11 maja w Poznaniu.

Najwięksi myśliciele pod jednym dachem

Impact zaliczany jest do 15 najważniejszych wydarzeń gospodarczo-technologicznych w Europie. Majowa edycja również zapowiada się wyjątkowo.

Zobacz także: Impact'23 – międzynarodowi speakerzy 10-11 maja w Poznaniu

Do Poznania przyjadą największe postaci współczesnego świata. Na scenie Poznań Congress Center pojawią się m.in. Nassim Nicholas Taleb, autor bestsellerowych "Czarnego łabędzia" i "Antykruchości" Adam Tooze – jeden z najważniejszym globalnych myślicieli dekady, który w Polsce wystąpi po raz pierwszy, David Wengrow, współautor najważniejszej książki dekady i światowego bestsellera: "Narodziny wszystkiego. Nowa historia ludzkości", oraz Raja Rajamannar, wizjoner współczesnego marketingu, autor przetłumaczonego na dziewięć języków bestsellera "The Wall Street Journal": "Quantum Marketing: Mastering the New Marketing Mindset for Tomorrow's Consumers".

Wśród polskich prelegentów pojawią się tak znamienite nazwiska, jak m.in. Natalia Hatalska, Justyna Kopińska, Agata Tuszyńska, Tomasz Stawiszyński, Andrzej Leder czy Bogdan de Barbaro.

W Poznaniu nie zabraknie też globalnych liderów biznesu, przedstawicieli rządu, prezesów najważniejszych instytucji finansowych, firm technologicznych i kluczowych inwestorów.

Łącznie na 7 scenach (23 ścieżki tematyczne) wystąpi ponad 500 speakerów. Obok doskonale znanych z poprzednich lat tematów, m.in. Digital Future, Industry 5.0 czy Mobility pojawią się: Sustainable Fashion, Defence & Cybersecurity, Rebuilding Ukraine, Foodtech, Future Societies i Design Manifesto.

Impact’23 to także wydarzenia towarzyszące: warsztaty dla liderów biznesu, konkurs dla start-upów z Polski wspierany przez Sebastiana Kulczyka, food festiwal, a także trening biegowy Impact RUN.

Więcej informacji o Impact’23 można znaleźć na stronie kongresu. A w specjalnej zakładce szczegóły dotyczące zakupu biletów i akredytacji dziennikarskich. 

Płatna współpraca z Impact’23

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera