Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Madejski
|
aktualizacja

Bożonarodzeniowe problemy FlixBusa. Odwołanych mogło być nawet kilkadziesiąt kursów

13
Podziel się:

FlixBus przyznaje, że w okresie świątecznym mogło być odwołanych nawet czterdzieści kursów, na które pasażerowie kupili bilety na jego platformie sprzedażowej. Zawinił jednak inny przewoźnik. "Wyciągniemy z tej sytuacji odpowiednie konsekwencje" – zapewnia w skierowanym do nas piśmie dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

Dla FlixBusa to nie był dobry okres
Dla FlixBusa to nie był dobry okres (Shutterstock.com)

– Dopiero 22 grudnia przed południem dowiedzieliśmy się, że przejazd jest odwołany. Pani z infolinii powiedziała nam, że musimy sobie "jakoś poradzić". Ale znalezienie alternatywnego połączenia tuż przed świętami graniczy z cudem - relacjonował pan Bartosz w rozmowie z "Dziennikiem Wschodnim".

Według nieoficjalnych informacji w okresie świąt mogło być odwołanych nawet 40 kursów, a poszkodowanych osób mogły być setki. Na serwisach społecznościowych pojawiły się też informacje, że przez odwołane połączenia para niewidomych osób spędziła wigilię na dworcu autobusowym i nie mogła liczyć na żadną pomoc.

Zobacz także: Autokarem po całej Europie. Nowy przewoźnik. Zobacz wideo:

Z pojawiających się w mediach informacji wynika, że odwołane połączenia miały być realizowane przez firmę BP Tour, kooperanta FlixBusa. Odwołane miały być przede wszystkim połączenia na trasach Lublin-Kraków, Lublin-Gdynia, Lublin-Zakopane oraz Lublin-Wrocław.

Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym FlixBus. Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska przyznał, że opisane przez nas problemy miały miejsce, ale zawiódł przewoźnik, którego bilety można kupić za pośrednictwem platformy sprzedażowej FlixBus. Firma ta działa zupełnie niezależnie.

- Potwierdzamy, że w czasie świątecznym nie odbyło się 30 kursów firmy BP Tour, a 13 nie odbędzie się w okresie noworocznym (31.12-01.01). Nie są to jednak autobusy FlixBusa, a firmy BP Tour. Obie firmy łączy umowa agencyjna, na podstawie której BP Tour korzysta z systemu sprzedaży FlixBus, udostępniając na niej do 20 miejsc na swoje wybrane połączenia. Autobusy nie są obrandowane w barwy FlixBusa, a kursy nie odbywają się na naszych zezwoleniach - czytamy w skierowanym do money.pl piśmie.

Leman zapewnia, że pasażerowie nie zostali pozostawieni bez pomocy.

- Niestety, w tej sytuacji doszło do niewywiązania się z obowiązujących procedur wewnętrznych dotyczących przekazywania rozkładów, w wyniku czego na platformie sprzedaży FlixBus znajdowały się wspomniane kursy. Problem łącznie dotyczy około 150 rezerwacji. Dla 3/4 pasażerów FlixBus znalazł kursy zastępcze, pozostałym FlixBus oferuje zwrot kosztów podróży transportem zorganizowanym na własną rękę. W imieniu FlixBusa najmocniej przepraszam za powstałe niedogodności i mogę zapewnić, że wyciągniemy z tej sytuacji odpowiednie konsekwencje

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
123 start
5 lata temu
Flixbus to syf nad syfy PB był spoko teraz czekać kolejny raz ceny pójdą w górę ja już z nimi nie jeżdzę szkoda nabijać kasę
Jol
5 lata temu
I o co tyle halo. To norma jest we flixie. Nie ogarniaja nic tylko kase biorą 😁 firma dno sie zrobila... A szkoda
Kokos
5 lata temu
Po wchłonięciu polskiego busa. Flix poczuł sie monopolista. Likwiduje trasy, podwyzsza i to znacznie ceny, obcina promocje. Miesza wszystko i to na gorsze. Wpadek prawie takich jak powyzsza jest wiecej, tylko jakos nikt o tym nie pisze poza forami. Firma masakra. Uważać na nich bo chyba sie dopiero rozkręcają...
Ewelina K.
5 lata temu
Flixbus wedlug mnie to najgorszy przewoznik x jakim miałam doczynienia umywa się chociażby od sindbada .W drugi dzień Świat wracaliśmy z Niemiec gdzie w Berlinie mieliśmy przesiadkę a jechaliśmy do Torunia. Byliśmy o godz 13:00 a przesiadka zaplanowana była na 14:40.bez podanego nr stanowiska.Pytalismy kilka razy pana który był w informacji -powtarzał kilkakrotnie mamy czekac aż się pojawi na tablicy .Kiedy już była godzina odjazdu a autobus nadal się nie wyświetlał ponownie p poszliśmy do informacji na co usłyszeliśmy ze autobus już odjechał do tego z pasażerami co było bzdura kiedy wracaliśmy od informacji w tym momencie było już 10min po czasie pojawił się autobus i nr wyjścia ale jego nie bylo.Pani w informacji powiedziała ze to niemej wina ze nie sprawdziliśmy bo inni ludzie odjechali co bylo wierutna bzdura bo nasz autobus stał na światłach zupełnie pusty a my widocznie byliśmy jedynymi pasażerami tego kursu wiec poco się fatygować
Turysta .
5 lata temu
A wszyscy kiedys narzekali na PKS.