Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez PAP MediaRoom

Do tworzenia innowacyjnych rozwiązań kluczowe jest przewidywanie potrzeb konsumentów

Podziel się:

W obliczu globalnych konfliktów, inflacji i wobec oczekiwań klientów, którzy są coraz bardziej ostrożni w wyborach produktów czy usług, wiele firm rezygnuje z nakładów na innowacje. Tym bardziej umiejętność przewidywania trendów i potrzeba dostarczania konsumentom oczekiwanych przez nich innowacji nabiera kluczowego znaczenia.

Do tworzenia innowacyjnych rozwiązań kluczowe jest przewidywanie potrzeb konsumentów
L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie (materiały partnera)

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważa, że najbliższe lata przyniosą wiele nowych wyzwań, niepewności, ale także wiele możliwości co do kształtu i kierunku rozwoju wielu sektorów gospodarki. Firmy na całym świecie są coraz bardziej świadome tego, że najnowsze technologie oraz innowacje są w stanie pomóc im osiągnąć stawiane przez nich cele biznesowe, a także środowiskowe.

"W L’Oréal wierzymy, że obowiązkiem lidera branży jest projektowanie zrównoważonej przyszłości dla konsumentów , a jako firma beauty tech wiemy, że aby czynić piękno dostępnym dla każdego, potrzebne są najnowsze technologie. W związku z tym wdrażamy wiele opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań do pielęgnacji skóry, spersonalizowane urządzenia do makijażu czy innowacje wspierające zrównoważoną produkcję i konsumpcję produktów naszych marek. Innowacje są ważne dla biznesu, ale zmiany nie zachodzą same - dlatego zainicjowaliśmy dyskusję wśród naszych partnerów, firm i ekspertów, którzy patrzą na innowacje z różnych stron" - powiedział Valéry Gaucherand.

Zobacz także: L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie: konsumenci oczekują innowacyjnych rozwiązań od każdej branży

"W szybko zmieniającym się świecie umiejętność przewidzenia trendów oraz potrzeb konsumentów ma ogromne znaczenie dla kreowania innowacyjnych rozwiązań" - dodał Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Odpowiedzi na pytanie: "Czego oczekują klienci?" daje badanie konsumenckie przeprowadzone przez agencję badawczą Kantar Polska. Według niego aż 54 proc. badanych konsumentek i konsumentów dostrzega innowacje w branży kosmetycznej. Polacy uważają, że innowacje powinny przede wszystkim służyć zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne (90 proc. badanych), ale także zmianie i ulepszaniu istniejących już produktów oraz sprawniejszej produkcji, aby cena wyrobów była niższa (po 87 proc. badanych). Zdecydowanie lubią próbować i korzystać z nowych produktów czy rozwiązań oraz szukają o nich informacji (więcej niż połowa badanych - 52 proc.). Z innowacjami i wprowadzaniem nowych rozwiązań oraz sposobów działania styka się 42 proc. badanych. 1 procent mniej (41 proc.) często rozmawia ze znajomymi i rodziną o nowych produktach czy usługach.

 Adam Nitecki zaznaczył, że nawet w okresie ograniczonych możliwości finansowych Polacy wciąż preferują produkty o odpowiednim stosunku jakości do ceny.

"Nieustająco poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które urozmaicą doświadczenia klientów. Z podwarszawskiej fabryki L’Oréal na polski rynek trafia ponad tysiąc nowych produktów kosmetycznych rocznie, w tym wiele przełomowych innowacji, które są efektem pracy naukowców z różnych stron świata" - dodał Adam Nitecki.

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie prof. Piotr Wachowiak powiedział, że kierowana przez niego uczelnia bardzo ceni sobie współpracę z partnerami biznesowymi.

"W Polsce współpraca badawcza między uczelniami wyższymi a praktyką gospodarczą nie wygląda jeszcze dobrze, ale myślę, że da się to usprawnić. Bo w rozwoju gospodarczym doszliśmy już do ściany, wykorzystujemy te tradycyjny czynniki, które dają rozwój. Tymczasem czynnikiem rozwojowym jest obecnie innowacyjność. Badania prowadzone przez wyższe uczelnie muszą być użyteczne dla biznesu" - powiedział prof. Wachowiak.

Donata Wolińska, dyrektor generalna ds. transformacji i zrównoważonego rozwoju L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważyła, że w temacie projektowania przyszłości i napędzania trendów konsumenckich jednym ze sposób działania L’Oréal jest skupienie się na dostarczaniu nowych doświadczeń konsumentom.

"W L’Oréal wierzymy, że przyszłość będzie wielowymiarowa, obejmie sferę fizyczną, cyfrową i wirtualną. Jesteśmy pionierami technologii Web 2.0, między innymi w obszarze diagnozowania skóry, konsultacji wideo i wirtualnych makijaży, ułatwiających decyzje zakupowe, ale też poprawiających nasz wygląd w czasie spotkań na Teams. Badamy również Web 3.0 i budujemy fundamenty dla doświadczeń konsumentów w nowej rzeczywistości wirtualnej - Metaverse" - wyjaśniła Donata Wolińska.

Podczas dyskusji uczestnicy panelu poszukiwali również odpowiedzi na pytania: czy jesteśmy gotowi na zwiększenie innowacyjności w Polsce? Jakie umiejętności są kluczowe i co musimy zmienić?

"Prawdziwe innowacje wynikają z ducha przedsiębiorczości, zapału i zaangażowania we wdrażanie pomysłów" - podsumował Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Spotkanie "Jak technologie i innowacje napędzają trendy konsumencie w Polsce?" odbyło się w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu, w pierwszych dniach września 2023 r. W panelu uczestniczyli przedstawiciele L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, a także firm badawczych, telekomunikacyjnych, technologicznych, doradczych, mediów oraz wyższych uczelni.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Materiał sponsorowany przez PAP MediaRoom

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl