Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Jest ważna decyzja ws. Izery. Wiadomo, co z fabryką

226
Podziel się:

ElectroMobility Poland (EMP) otrzymało pozwolenie na budowę fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera – informuje "Auto Świat", które dotarło do odpowiednich dokumentów.

Jest ważna decyzja ws. Izery. Wiadomo, co z fabryką
Pierwotny projekt Izery (Izera)

"Fabryka będzie budowana w dwóch etapach. Pierwszy, którego dotyczy pozwolenie, przewiduje powierzchnię zabudowy 169 tys. m2. Docelowo, po zakończeniu dwóch etapów, fabryka ma mieć roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. samochodów" - informuje "Auto Świat".

Fabryka Izery. Budowa może wystartować

Teraz decyzja należy do rządu, jeżeli da zielone światło, to inwestycja może ruszyć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Najważniejsza obietnica Tuska. Mamy problem. Ekspert: nie stać nas

"Auto Świat" informuje, że zakończył się także audyt spółki EMP. "Był bardzo szczegółowy, dotyczył każdego aspektu działalności i nie wykazał żadnych nieprawidłowości oprócz tych, o których w ubiegłym roku można było przeczytać we wnioskach z kontroli NIK, która również sprawdzała spółkę EMP. Wówczas jedynym zarzutem były opóźnienia" - informuje "Auto Świat".

W marcu 2024 r. ElectroMobility Poland wybrała generalnego wykonawcę fabryki Izery - firmę Mirbud. Strony podpisały list intencyjny warunkujący podpisanie umowy uzyskaniem przez EMP zgód korporacyjnych. Współpraca ma zostać potwierdzona odrębną umową o generalne wykonawstwo inwestycji po uzyskaniu przez spółkę EMP zgód korporacyjnych.

Według EMP wybór generalnego wykonawcy i podpisanie stosownych umów umożliwiłyby uruchomienie masowej produkcji samochodów do połowy 2026 r. Dotąd spółka deklarowała uruchomienie produkcji polskiego elektryka w grudniu 2025 r., a sprzedaż - w 2026 r.

ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(226)
nikt
2 tyg. temu
Nie fabryka tylko montownia chińskich aut za pieniądze polskich podatników. Za to pozwolą nam nakleić znaczek izera i "zdiełano w polszy". W tym projekcie jesteśmy tylko tanią siłą roboczą i wytrychem do rynku europejskiego. Czy warto? Trudno powiedzieć....
Papricano
3 tyg. temu
Pytanie czy warto budować fabrykę aut elektrycznych. Ludzie już nie chcą tego drogiego nie funkcjonalnego chłamu. Chiny zaleją rynek elektrykami tak, że Unia Europejska wycofa się z tego projektu i zostaniemy z bezużyteczną fabryką. Niemcy już się wycofują zaraz wrócą do koncepcji mało emisyjnych diesli.
Nevermore
3 tyg. temu
Jest ekspansja aut Chińskich, Citroen zostal sprzedany wlasnie Chińczykom, volvo juz dawno, taki Suv Cherry Byd w klasie KIA sorento kosztuje 100 tys ale w europie nie mozna kupic, jedynie w Rosji, niemcy maja sie czego obawiac, wiec wydaje sie że izera mocno przyczyni sie rowniez do spadku sprzedazy aut niemieckich, stąd to przeciąganie
Borys
3 tyg. temu
Ruszać z kopyta i nie czekać .Niemcy nie sprzedają swoich elektryków bo są kosmicznie drogie. Ta fabryka da technologię i tysiące miejsc pracy także dla kooperantów.W Polsce produkowane są wszystkie części.POWODZRNIA I MADREGO PREZESA
Okej
3 tyg. temu
Dlaczego lub kto takie projekty jak Ìzara przeciąga czasowo. Czy za tym nie kryje się jakiś inny koncern samochodowy. Na początku Izara bardzo obiecujący projekt Dobre parametry zasięg wygląd itp. Ale z biegiem czasu konkurencja ją dogoniła a nawet przegoniła. Do tego Chiński rząd zaczął dofinansowanie swoich produktów a co za tym idzie ceny są i będą nie do przebycia. Obawiam się że na izarę jest trochę zapóźno chyba że jakiś lifting a rzęd dofinansuje produkcję tak by Chiny poczuły . Że nasz rynek jest trudny do zdobycia. Panowie dobry projekt szybka realizacja i sukces Gwarantowany
...
Następna strona