Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
ImpactCEE

Impact’21. Polska promuje się na Wystawie Światowej w Dubaju

5
Podziel się:

Do 31 marca 2022 r. trwa Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju. W ciągu pierwszych 7 tygodni Pawilon Polski został odwiedzony przez ponad 250 tys. gości, stając się centrum wydarzeń artystycznych i spotkań biznesowych. 6 grudnia odbędzie się największe wydarzenie biznesowe: Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, zaś dzień później, 7 grudnia, Dzień Polski na Expo 2020, który będzie kulminacją naszej obecności w Dubaju.

Impact’21. Polska promuje się na Wystawie Światowej w Dubaju
Polska ekspozycja w Dubaju została dostosowana do aktualnych warunków epidemiologicznych i niemal w całości ma charakter bezdotykowy. (Materiały prasowe)

Już od pierwszych dni Pawilon Polski realizuje założone cele, stając się miejscem spotkań polskich przedsiębiorców z zagranicznymi kontrahentami. Każdego dnia zespół ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wspiera polskie firmy w budowaniu relacji biznesowych, a także przybliża możliwości inwestycyjne zagranicznym gościom biznesowym.

W ciągu pierwszych 7 tygodni zainicjowanych zostało ponad 410 kontaktów, m.in. z partnerami z RPA, Botswany, Zambii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kanady, Filipin czy Niemiec. Od początku Wystawy Światowej w Pawilonie Polski odbyło się 7 dużych wydarzeń biznesowych, które przyciągnęły 250 gości. Wśród najważniejszych warto wymienić seminaria organizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu: "Zielone inwestycje a globalne wyzwania klimatyczne", "Innowacje i trendy w sektorze kosmicznym i lotniczym" czy "Smart cities - rozwiązania przyszłości".

W Pawilonie Polski regularnie odbywają się spotkania z potencjalnymi inwestorami z krajów GCC, zainteresowanymi projektami w sektorze ICT, FinTech, hotelarstwa, OZE, AgroTech. Podobne rozmowy toczą się podczas targów branżowych, które odbywają się równolegle do Expo 2020 Dubai, m.in. World Beauty Show i GITEX.

Pawilon Polski to także przestrzeń dla inicjatyw kulturalnych. Od 1 października w ramach projektu "Chopin na na Expo 2020 w Dubaju" ponad 150 koncertów chopinowskich. Mecenasem projektu "Chopin na Expo 2020 w Dubaju" jest PKN Orlen. Największym polskim wydarzeniem, które odbiło się szerokim echem, były obchody Święta Niepodległości.

11 listopada w Pawilonie Polski został uroczyście odśpiewany hymn Polski, a dzień zwieńczył uroczysty koncert wieczorny z muzyką Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki i Mieczysława Karłowicza. Na scenie amfiteatru Dubai Millenium wystąpił Martín García García, zdobywca III nagrody XVIII Konkursu Chopinowskiego oraz artyści Filharmonii Narodowej pod batutą Andrzeja Boreyko.

- Z wielką przyjemnością obserwujemy, jak zagraniczni goście odkrywają, w jaki sposób polska kreatywność idzie w parze z mądrym czerpaniem z zasobów natury oraz rozwojem nowoczesnych technologii. Szczególne uznanie budzi drewniana fasada pawilonu wraz z instalacją kinetyczną nawiązującą do stada lecących ptaków. Dużym zainteresowaniem cieszy się instalacja multimedialna "Polski Stół", przy której goście pawilonu z zaciekawieniem dyskutują z gospodarzami-polskimi studentami o polskiej gościnności, naturze, kulturze czy naszym języku – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

- Olbrzymią popularnością cieszy się nasza oferta dla dzieci – przed Pawilonem Polski znajduje się plac zabaw, a strefa warsztatowa dla najmłodszych, wyposażona przez partnerów (Korbo, Skriware, Musicon, TikuTiku) każdego dnia pęka w szwach. Odbywają się z niej zajęcia prowadzone przez polskich studentów, m.in. warsztaty z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych, zajęcia wykorzystujące skriboty i drukarki 3D do nauki kodowania i programowania, a także zajęcia muzyczne – dodaje.

Jak opowiadamy o Polsce w Dubaju?

Ekspozycja wewnętrzna jest uniwersalnym przekazem o Polsce – zbiorem opowieści wyróżniających Polskę i Polaków – naszą gospodarkę, kulturę i wybitne osobistości. Na pełną opowieść o Polsce składa się pięć rozdziałów, odpowiadających pięciu strefom Pawilonu Polski, które tworzą serię wynikających z siebie doświadczeń i treści.

W każdej z nich przewija się zaproponowany przez organizatora Wystawy motyw mobilności – w odniesieniu do ludzi, idei, kultury czy technologii. Hasło przewodnie Pawilonu Polski brzmi: "Polska. Kreatywność inspirowana naturą".

Za organizację udziału Polski w Wystawie Światowej odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Najbardziej spektakularnym elementem ekspozycji jest instalacja "Polski Stół", która staje się miejscem międzykulturowego spotkania oraz powitania gości Pawilonu, a jednocześnie, poprzez interaktywną, świetlną projekcję, miejscem kontaktu z językiem polskim.

Instalacja "Polski stół" jest unikalnym obiektem artystycznym, stworzonym z charakterystycznych dla naszego kraju surowców, takich jak miedź, szkło, drewno, ceramika czy włókna węglowe, przy wspólnym wysiłku polskich rzemieślników, artystów i inżynierów.

Polska ekspozycja została dostosowana do aktualnych warunków epidemiologicznych i niemal w całości ma charakter bezdotykowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

ImpactCEE

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
zoja
2 lata temu
dlaczego mój post na temat expo został skasowany? Niewygodny jest ?
Jon
2 lata temu
Bardzo dobry start EXPO dla Polski. Tak trzymać .
Merc
2 lata temu
Europosłowie PiS promują podręcznik do nowej ewangelizacji laickiej Europy i niewiernych z innych części swiata
Żal
2 lata temu
Przekaż o Polsce poszedł ze wschodniej granicy. Jesteśmy mistrzami w laniu uchodźców
Edi
2 lata temu
Na swoim stoisku Polska promuje silikonowe Maryjki i Chrystusiki, w sam raz do przydomowych ogródków bogatych Arabów