Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. JCK
|

Kanał Sueski. Blokujący kontenerowiec skonfiskowany. Chodzi o odszkodowanie

63
Podziel się:

Kontenerowiec Ever Given, który w marcu blokował Kanał Sueski, został tymczasowo skonfiskowany. Wszystko przez spór o odszkodowanie, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel.

Kanał Sueski. Blokujący kontenerowiec skonfiskowany. Chodzi o odszkodowanie
Kontenerowiec Ever Given w marcu blokował Kanał Sueski (TikTok)

Sąd w Egipcie przyjął wniosek władz kanału w tej sprawie, gdyż wypłata odszkodowania w wysokości ok. 900 mln USD została opóźniona.

Właściciel kontenerowca, japońska firma leasingująca statki, ShoeiKisenKaishaLtd., chce znacznego obniżenia wypłaty odszkodowania, a negocjacje nad kwotą nadal trwają.

Japońska firma przekazała w środę agencji Kyodo, że negocjuje z SCA w sprawie obniżenia kwoty odszkodowania. "Nie jesteśmy jeszcze na etapie wypłacania" odszkodowania - powiedział jeden z przedstawicieli firmy.

Zobacz także: Wyjazd na majówkę? Zapomnij. Minister komentuje

ShoeiKisen jest w trakcie potwierdzenia, czy 900 mln USD, których żądają władze kanału, to odpowiednia suma.

Kontenerowiec obsługiwany przez tajwańską firmę Evergreen Marine Corp., zaklinował się na drodze wodnej 23 marca, powodując znaczne zakłócenia w ruchu. W sumie zablokował ponad 400 startów. Odblokowanie trwało 6 dni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(63)
psycholog
3 lata temu
Gdyby płynął przekopem Mierzei Wiślanej, do zdarzenia by nie doszło, gdyż ten nowoczesny kanał posiada niezawodny satelitarny system przeprowadzania kontenerowców, lotniskowców i okrętów podwodnych, wykluczający podobne zdarzenie. System składa się z 60 bezrobotnych, którzy podzieleni na dwie grupy, odpychają ręcznie płynący obiekt, aby ten trzymał się obranego kursu i nie obijał się o brzegi. Jedynym niebezpieczeństwem jest to że stan osobowy "nawigatorów" w następnym dniu po wypłacie wynosi czasem 50 procent i wtedy jedna z burt jednostki pływającej jest odpychana mocniej a ta druga słabiej. W konsekwencji grozi to poważną kolizją, gdyż jedna z burt statku może szorować o brzeg kanału, rozerwać ją a następnie pogrążyć całą jednostkę w głębinach kanału razem z połową stanu osobowego nawigatorów.
Eye
3 lata temu
czyli ubezpieczyciel wydymał armatora?... Jak przeważnie!!! ;)
Bolo
3 lata temu
Japończycy powinni aresztować egipski kontenerowiec lub tankowiec i zażądać tyle samo.
stoda
3 lata temu
Na Rydzyka, a to dopiero.
Gosc
3 lata temu
Szkoda że nie powiedzieli prawdy co znalezli w kontenerach że zatrzymano ten statek!- w kontenerach odkryto małe dzieci!!! , Zeby wymusic zapłate odszkodowania za kanał wystarczylo tylko zablokowac przepływ przez kanał dla tego operatora a nie zatrzymywac kontenerowiec!!! ponieważ zatrzymany jest z innego powodu - a właścicielem tej firmy jest Pani Clintonowa z USA !!!
...
Następna strona