Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Koronawirus uwięził kierowców ciężarówek. MSWiA zwolniło ich z obowiązku kontroli granicznej

15
Podziel się:

Gigantyczne kolejki na granicach, spowodowane przywróceniem kontroli, dały się we znaki kierowcom ciężarówek. Teraz Straż Graniczna informuje o decyzji MSWiA, która ma zapewnić płynność transportu.

Zmiany dotyczą zarówno kontroli granicznej, jak i sanitarnej.
Zmiany dotyczą zarówno kontroli granicznej, jak i sanitarnej. (East News, DOMIN/AGENCJA SE/East News)

Kierowcy, którzy realizują międzynarodowy transport drogowy towarów, są zwolnieni z kontroli na granicy. Dotyczy to granicy z Niemcami, Czechami, Słowacją i Litwą - informuje Straż Graniczna na Twitterze.

Jak wyjaśniają pogranicznicy, decyzja MSWiA jest podyktowana koniecznością zapewnienia płynności dostaw.

Brak kontroli dla kierowców pojazdów realizujących międzynarodowy transport drogowy towarów dotyczy zarówno kontroli granicznej, jak i - za zgodą Głównego Inspektora Sanitarnego - kontroli sanitarnej - dodaje Straż Graniczna.

W środę otwartych zostało 8 przejść granicznych, w tym jedno dedykowane transportowi zwierząt - informował minister Mariusz Kamiński podczas czwartkowej konferencji prasowej w MSWiA. Chodzi o to, aby ten transport "mógł szybko przekroczyć granice bez niepotrzebnych nieprzyjemnych sytuacji" - wyjaśniał resort na Twitterze.

Jak wynika z danych Straży Granicznej, ze stanem na czwartek 19 marca, na kierunku do Polski skontrolowano 61,6 tys. osób, w tym 54,1 tys. na granicy wewnętrznej w ramach tymczasowo przywróconej kontroli granicznej.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
Znawca
4 lata temu
Czyli PIS rozwiązał kolejny problem który dam sobie stworzył
Olaf
4 lata temu
Oczywiście transport musi funkcjonować -bez dyskusji, ale to własnie ich powinno się najbardziej kontrolować, po pierwsze jeżdżą po całym świecie, po drugie bardzo przepraszam jak urażę tych normalnych kierowców - to są mało odpowiedzialni ludzie (niestety większość) i nie wiem dlaczego panuje u nich przekonanie, że to elitarny zawód!!!!??? Dlaczego najbardziej kontrolować? -Niestety nie dbają o swoją higienę- oczywiście w kabinie kierowców nie wszyscy mają komfort, ale prawie na kazdym parkingu można się wykapać, szkoda 2Euro -mało tego nawet w miejscach bezpłatnych nie potrafią tego wykorzystać Korzystają z tanich brudnych prostytutek, których nie brakuje na każdej trasie.Nawet jak jest chory jedzie dalej byle do swojego kraju, gdzie będzie mógł powiedzieć lekarzowi co go boli ponieważ zna tylko język ojczysty -tragedia!!!!! Skąd to wiem? Ponieważ pływam na statku,który transportuje każdego dnia min.300 kierowców
Olaf
4 lata temu
Oczywiście transport musi funkcjonować -bez dyskusji, ale to własnie ich powinno się najbardziej kontrolować, po pierwsze jeżdżą po całym świecie, po drugie bardzo przepraszam jak urażę tych normalnych kierowców - to są mało odpowiedzialni ludzie (niestety większość) i nie wiem dlaczego panuje u nich przekonanie, że to elitarny zawód!!!!??? Dlaczego najbardziej kontrolować? -Niestety nie dbają o swoją higienę- oczywiście w kabinie kierowców nie wszyscy mają komfort, ale prawie na kazdym parkingu można się wykapać, szkoda 2Euro -mało tego nawet w miejscach bezpłatnych nie potrafią tego wykorzystać Korzystają z tanich brudnych prostytutek, których nie brakuje na każdej trasie.Nawet jak jest chory jedzie dalej byle do swojego kraju, gdzie będzie mógł powiedzieć lekarzowi co go boli ponieważ zna tylko język ojczysty -tragedia!!!!! Skąd to wiem? Ponieważ pływam na statku,który transportuje każdego dnia min.300 kierowców
Olaf
4 lata temu
Oczywiście transport musi funkcjonować -bez dyskusji, ale to własnie ich powinno się najbardziej kontrolować, po pierwsze jeżdżą po całym świecie, po drugie bardzo przepraszam jak urażę tych normalnych kierowców - to są mało odpowiedzialni ludzie (niestety większość) i nie wiem dlaczego panuje u nich przekonanie, że to elitarny zawód!!!!??? Dlaczego najbardziej kontrolować? -Niestety nie dbają o swoją higienę- oczywiście w kabinie kierowców nie wszyscy mają komfort, ale prawie na kazdym parkingu można się wykapać, szkoda 2Euro -mało tego nawet w miejscach bezpłatnych nie potrafią tego wykorzystać Korzystają z tanich brudnych prostytutek, których nie brakuje na każdej trasie.Nawet jak jest chory jedzie dalej byle do swojego kraju, gdzie będzie mógł powiedzieć lekarzowi co go boli ponieważ zna tylko język ojczysty -tragedia!!!!! Skąd to wiem? Ponieważ pływam na statku,który transportuje każdego dnia min.300 kierowców
Olaf
4 lata temu
Oczywiście transport musi funkcjonować -bez dyskusji, ale to własnie ich powinno się najbardziej kontrolować, po pierwsze jeżdżą po całym świecie, po drugie bardzo przepraszam jak urażę tych normalnych kierowców - to są mało odpowiedzialni ludzie (niestety większość) i nie wiem dlaczego panuje u nich przekonanie, że to elitarny zawód!!!!??? Dlaczego najbardziej kontrolować? -Niestety nie dbają o swoją higienę- oczywiście w kabinie kierowców nie wszyscy mają komfort, ale prawie na kazdym parkingu można się wykapać, szkoda 2Euro -mało tego nawet w miejscach bezpłatnych nie potrafią tego wykorzystać Korzystają z tanich brudnych prostytutek, których nie brakuje na każdej trasie.Nawet jak jest chory jedzie dalej byle do swojego kraju, gdzie będzie mógł powiedzieć lekarzowi co go boli ponieważ zna tylko język ojczysty -tragedia!!!!! Skąd to wiem? Ponieważ pływam na statku,który transportuje każdego dnia min.300 kierowców