Według danych firmy badawczej Nielsen/Netratings w ubiegłym miesiącu w USA było 115,2 miliona aktywnych internautów, o 4,4 miliona więcej niż we wrześniu. Z domu łączy się z siecią 103,7 miliona, z miejsca pracy 40,1 miliona osób.
Analitycy uważają, że dane Netratings są dowodem na stabilizację i mocne osadzenie internetu w USA, które jest niezależne od ekonomicznych warunków - dekoniunktury na rynku IT.
Od października do grudnia ubiegłego roku tempo przyrostu liczby internautów w Stanach Zjednoczonych kształtowało się na poziomie 8%. W tym roku dynamika ta najprawdopodobniej się utrzyma, a jedną z przyczyn - według Netratings - są święta i zamiar kupowania upominków w sklepach internetowych.
W październiku 176,5 milionów Amerykanów posiadało łącze do internetu - jest to 62% społeczeństwa. Statystyczny internauta spędzał miesięcznie 19 godzin w wirtualnym świecie. W analogicznym okresie w roku ubiegłym dostęp do sieci miało 57% mieszkańców USA. Na serfowanie przeznaczali średnio 17,5 godziny w miesiącu.