W lipcu br. nastąpił w USA wyraźny wzrost czasu spędzanego przez internautów w internecie, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Jupiter Media Metrix.
Amerykański internauta spędził w ubiegłym miesiącu średnio 20,7 godziny w internecie (w analogicznym okresie w roku ubiegłym - 18,7 godziny). Całkowity czas spędzony w sieci szacuje się na 117,1 miliarda minut. (w lipcu 2000 r. - 90 miliardów minut).
Najbardziej popularnymi serwisami w lipcu były portale ogólnotematyczne (85,1 miliona odwiedzających) oraz rozrywkowe (74,3 miliona). Dużą liczbę odwiedzin zanotowały chat-roomy oraz grupy newsowe (79,5 miliona).
Doug McFarland, prezes Jupitera, podkreśla, że o intensywności odwiedzin w serwisach decyduje przede wszystkim różnorodność kontentu umieszczonego na witrynach.