'Poszerzyliśmy naszą ofertę dla posiadaczy telefonów komórkowych o szereg niezwykle atrakcyjnych gier, które można ze stron serwisu gryjava.wp.pl ściągnąć na telefon komórkowy. Popularyzacja telefonii komórkowej i rosnące możliwości aparatów komórkowych stworzyły możliwość mobilnej rozrywki, co skrzętnie wykorzystaliśmy i natychmiast udostępniliśmy naszym użytkownikom.' - mówi Tomasz Bucholc, kierownik projektu z ramienia Wirtualnej Polski.
'Mobilna rozrywka przestaje być domeną pasjonatów gier, coraz częściej sięgają po nią osoby, które nie miały wcześniej do czynienia z grami na konsole czy pecety. Często są to użytkownicy nieco dojrzalsi. Wszyscy ci, którzy wcześniej zabijali nudę grając w kultowego and#8216;Wężaand#8217; teraz odnajdują w telefonie swoje ulubione gry logiczne, karciane lub zręcznościowe. Mobilna rozrywka jest doskonałym sposobem spędzenia kilku chwil w autobusie, w pociągu czy w poczekalni. Któż z nas nigdy nie nudził się podobnej sytuacji?' - dodaje Agnieszka Sokołowska, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju NITRO.
Pod koniec 2004 roku rynek gier mobilnych osiągnął wartość bliską 2 miliardów dolarów. Prognozy analityków wskazują, iż rynek ten ma przed sobą wyraźny trend wzrostowy, w roku 2008 jego wartość sięgnie 5,3 miliarda dolarów. Użytkownicy coraz częściej sięgają po gry na telefony komórkowe, a te z kolei podlegają ciągłym ulepszeniom, aby zaspokoić oczekiwania graczy. Niemniej jednak warunkiem koniecznym korzystania z nich jest telefon wyposażony w technologię Java. Pod koniec roku 2004 tego typu aparaty stanowiły już 44% ogólnej liczby telefonów komórkowych, a w roku 2008 przewiduje się wzrost wskaźnika do 83%, przy czym prognozowany jest również wzrost liczby użytkowników gier z 12% do 18%.
http://gryjava.wp.pl