Jest to wzmocnienie pozycji IBM na polskim rynku oprogramowania - według przewidywań IDC (raport 2001) wzrost rynku oprogramowania w 2001 roku w stosunku do 2000, w kategoriach aktywności IBM, wynosi 19%.
Najwyższy - bo ponad 150%-owy wzrost IBM zanotował w zakresie produktów do zarządzania siecią (Tivoli)
. Przyrost zanotowano także w produktach z zakresu zarządzania danymi (108%). IBM poprawił również swoją pozycję w zakresie oprogramowania middleware (Websphere), stanowiących największą część sprzedaży oprogramowania zarówno w Polsce jak i na świecie - przychody ze sprzedaży w tym segmencie wzrosły o 33%, oraz produktów do pracy i komunikacji grupowej (Lotus)
, w przypadku których odnotowano 45% wzrost przychodów.
W zakresie sprzedaży oprogramowania IBM współpracuje z Partnerami Handlowymi w Polsce. Obecnie w ramach ogólnoświatowego programu PartnerWorld for Software z IBM Polska współpracuje ponad 150 Partnerów Handlowych, z czego 10 na najwyższym poziomie Premier, 40 na poziomie Advanced. Ważnym elementem strategii IBM jest pozostawianie Partnerom Handlowym rynku aplikacji. IBM w odróżnieniu od innych dużych korporacji działających w tym zakresie nie jest aktywnym uczestnikiem rynku tworzenia aplikacji.