Oznacza to wzrost w stosunku do lat ubiegłych (31% w 2001 roku i 27% w 2000). Odsetek osób dokonujących zakupów za pośrednictwem globalnej sieci nie zmienił się i wynosi 15%, co w wartościach liczbowych oznacza wzrost o 9% (ze względu na wzrost liczby użytkowników Internetu).
W Polsce w 2002 roku korzystanie z Internetu deklaruje 18% dorosłych użytkowników, co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku ubiegłego. Pomimo to nasz kraj wciąż znajduje się w grupie krajów o najniższym stopniu penetracji sieci (do 20%), podobnie jak Argentyna, Bułgaria, Węgry, Meksyk, Serbia czy Rumunia. Czechy weszły do grupy średniej, wraz z Estonią, Wielką Brytanią, Włochami, Malezją, Hiszpanią czy Turcją (20-40%). Najwyższą penetracją sieci (powyżej 40%) – obok USA – poszczycić się może Australia, Irlandia, Korea Południowa, Kanada, Belgia, Singapur, Tajwan i kraje skandynawskie.