Narzekając na obecną koniunkturę nie wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele firm z branży motoryzacyjnej produkuje na naszym rynku i jak wiele fabryk powstało w Polsce w ostatnim czasie - mówi Wojciech Traczyk - redaktor naczelny Motogazety (części informacyjnej platformy mojeauto.pl) - Głośno komentowane są nasze porażki w wielkich, medialnych kontraktach. Najlepszym przykładem szum i niemal narodowa dyskusja o inwestycji Kia na Słowacji. Ale o mniejszych inwestycjach słyszymy już rzadziej lub nie przywiązujemy do nich większej uwagi. A przecież w Polsce produkowane są siedzenia, poduszki powietrzne, skrzynie biegów, pasy bezpieczeństwa i cała gama innych komponentów dla motoryzacji. No i rzecz jasna samochody - od Pandy, która jest hitem eksportowym i strzałem Fiata w '10', przez ekskluzywną Zafirę, po chociażby autobusy Solaris.
Wraz z intensywnym rozwojem Motogazety więcej uwagi poświęcone zostanie właśnie problematyce rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej branży okołomotoryzacyjnej. W tym celu powołany został do życia projekt Mapa polskiej motoryzacji. Projekt ten opierać się będzie na informowaniu o inwestycjach już istniejących, jak też na stałej obserwacji ich rozwoju. Znajdą się w nim informacje o wielkości inwestycji, rosnącym zatrudnieniu, nowych fabrykach, liniach produkcyjnych. W pierwszej kolejności zaprezentowane zostaną informacje o fabryce Boscha w Mirkowie oraz bolechowieckich autobusach Solaris.
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/mapa