– wynika z raportu opublikowanego przez Gartner Consulting.
Wzrost wartości e-biznesu bezprzewodowego był napędzany sprzedażą usług i oprogramowania pośredniczącego. Najważniejsze były usługi typu business-to-employee (B2E). Wraz z koncentracją uwagi rynku na usługach B2E i jego dojrzewaniu, rynek przestał być zdominowany przez małych dostawców, a ich miejsce zajmują duzi, tradycyjni producenci.
„Odkryliśmy, że niektórzy dostawcy trzymają palce na pulsie i są na drodze do sukcesu, podczas gdy pozostali ciągle szukają swojego miejsca” – twierdzi Victor Milligan, wiceprezes Gartner Consulting. „Patrząc w przyszłość, producenci muszą pracować nad dostarczeniem bardziej całościowych rozwiązań, aby sprostać potrzebom bezprzewodowego e-biznesu.”
Rozwój rynku będzie zależał od dwóch głównych czynników: stanu gospodarki i potrzeby koncentracji dostawców na jakości doświadczeń klientów. „Stwierdziliśmy, że słabszy rozwój gospodarki światowej będzie miał znaczący wpływ na ten rynek, szczególnie w sytuacji zmiany przez firmy planów budżetowych, które są koncentrowane obecnie na potrzebie przetrwania” – powiedział Milligan. „Naszym zdaniem, w 2002 r. bezprzewodowy e-biznes powinien radzić sobie lepiej niż inne rozwiązania, ponieważ ten sektor jest bezpośrednio powiązany z wydajnością i zwrotem z inwestycji”.
W przyszłości dostawcy tego typu rozwiązań muszą skoncentrować się na użyteczności i wygodzie korzystania z bezprzewodowego e-biznesu.