W tym czasie korzystało z internetu około 14,8 proc. wobec grudniowych 12,5 proc. - wynika ze styczniowych badań TNS OBOP.
Odsetek deklarujących dostęp do internetu oznacza, że może być to ok. 7,3 mln Polaków.
Jako internauci zdeklarowało się 13,3 proc. badanych, a 4,3 proc. osób, które obecnie nie mają do internetu dostępu, planuje go uzyskać w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Respondenci, których pytano o znajomość portali, bez podpowiadania ich nazw, najczęściej wymieniali Onet (44,6 proc.), Wirtualną Polskę (44,5 proc.), Yahoo (15,5 proc.) i Arenę (11,5 proc.).
Natomiast po obejrzeniu logo danego portalu badani deklarowali, że najlepiej znają Wirtualną Polskę (78,1 proc.), Onet (74,3 proc.), Yahoo (44,3 proc.), Arenę (41,9 proc.) i Interię (36,1 proc.).
W ciągu miesiąca poprzedzającego badania internauci najchętniej odwiedzali Onet (47 proc.), Wirtualną Polskę (41,2 proc.), Yahoo (14,4 proc.) i AlatVistę (12,0 proc.).
Na dalszych pozycjach znalazły się: Arena (11,7 proc.), Interia (11,3 proc.), Ahoj (7,8 proc.) oraz Panorama Firm (6,5 proc.).
W badaniu OBOP-u 'dostęp do internetu' rozumiany jest jako możliwość korzystania z internetu w jakikolwiek sposób, bez względu na umiejętności respondentów, a 'korzystanie' to jakikolwiek kontakt z internetem.
'Internauci' to osoby, które przynajmniej raz w miesiącu korzystają z internetu.
Badania interbus - dotyczące internetu, są przeprowadzane dwa razy w miesiącu na reprezentatywnej grupie 2166 osób, powyżej 15 roku życia.