Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W święta najbardziej lubimy stare filmy

0
Podziel się:

Z roku na rok coraz mniej czasu w święta spędzamy przed telewizorem.

W święta najbardziej lubimy stare filmy
(PAP/Adam Hawałej)

Statystyczny Polak podczas ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia oglądał telewizję przez 4 godziny 43 minuty dziennie. W ciągu 10. lat czas ten spadł o ponad godzinę.

W momencie powstania pomiaru telemetrycznego TNS OBOP, czyli w 1997 roku, podczas świąt przed telewizorem spędziliśmy średnio 5 godzin i 45 minut każdego świątecznego dnia.

Dla porównania, średni dzienny czas oglądania telewizji w ubiegłym roku wyniósł 3 godziny i 19 minut. W okresie świątecznym najwięcej czasu na oglądanie telewizji poświęciły osoby między 45. a 54. oraz 55. a 64 rokiem życia - odpowiednio 6 godzin i 2 minuty oraz 6 godzin i 14 minut dziennie. Tradycyjnie najkrócej telewizję oglądały dzieci (3 godziny i 15 minut dziennie) oraz młodzież (2 godziny i 52 minuty).

Z oferty stacji telewizyjnych najchętniej wybieramy filmy. W 2006 roku ich oglądanie zapełniło ponad połowę (52,3 proc.) całego czasu spędzonego przed telewizorem, choć telewizje poświęciły na ich emisję 44,5 proc. swojego czasu. Na drugim miejscu znalazły się programy rozrywkowe (15,5 proc.) oraz programy dla dzieci (7,1 proc.).

Choć okres świąteczny w telewizji oznacza najczęściej wybieranie propozycji filmowych, to oglądamy je relatywnie mniej chętnie, niż 10 lat temu. W 1997 roku najwięksi nadawcy przeznaczyli 35,7 proc. swojego czasu na emisję filmów, podczas gdy Polacy poświęcili na ich oglądanie 58,4 proc. całego czasu spędzonego przed szklanym ekranem.

"Propozycje filmowe są często powtarzane przez największych nadawców. "Kevin sam w domu" i "Szklana pułapka" należą do żelaznego repertuaru stacji, jednak największą popularnością wśród widzów cieszyły się następujące filmy: "Tato" w TVP1, który w 1997 roku oglądało 8,7 mln osób, "Sami swoi" w TVP2 (6,2 mln w 2000 roku), "Sara" w Polsacie (9,4 mln w 1998 roku) i "Wasabi: Hubert zawodowiec" w TVN (4,0 mln w 2004 roku). Jednocześnie "Kevin sam w Nowym Jorku", z widownią 4,1 mln osób, był polsatowskim hitem ubiegłorocznych świąt" - zauważa Dariusz Piwowar, specjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego z TNS OBOP.

| Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3176 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej. |
| --- |

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)