- wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC.
Według wyników badania, w 2002 roku zyskiwały na popularności przede wszystkim największe krajowe portale, a internauci coraz rzadziej odwiedzali portale zagraniczne.
W 2002 r. wśród stron odwiedzanych w ciągu miesiąca wzrósł udział przede wszystkim portalu Onet.pl (o 11,31 proc. - do 72,84 proc.), Wirtualnej Polski (o 6,74 proc. - do 58,57 proc.) i Interii (o 15,35 proc. - do 36,4 proc.).
Portale te niezmiennie prowadzą w rankingu witryn, które cieszą się największym zainteresowaniem internautów.
W 2002 r. o kilka procent spadła natomiast popularność zagranicznych portali: Yahoo i Altavisty.
Pierwszy z tych portali stracił niecały procent, natomiast drugi - ponad 2,6 proc.
Badanie dostarcza także informacji dotyczących miejsca, skąd realizowane są połączenia z siecią.
W 2002 roku wzrósł odsetek internautów korzystających z sieci w domu - do 45,4 proc., z 43,97 proc. 2001 r., spadła natomiast liczba korzystających z internetu w pracy (z 26,34 proc. do 24,78 proc.) i w szkole (z 30,77 proc. do 29,58 proc.).
Coraz więcej użytkowników sieci korzysta z internetu bardzo często. W 2002 r. odsetek osób, które przyznały, że korzystają z internetu codziennie lub prawie codziennie wzrósł do 28,24 proc., z 25,94 proc. w 2001 r.