Za pośrednictwem SIZ informacje na temat public relations trafią do użytkowników Codziennego Serwisu Informacyjnego oraz znajdą się na stronie WWW (zlecone.pap.com.pl). Będzie można się z nimi również zapoznać na Forum Firm Dziennika PAP. Dodatkowo dziennikarze pracujący w redakcjach magazynów branżowych i specjalistycznych otrzymają wiadomości z branży PR pocztą elektroniczną. Jest to pierwszy tego typu projekt realizowany przez PAP. - Współpracą z Piar.pl chcemy zwrócić uwagę branży PR na Serwis Informacji Zleconych jako na jedno z narzędzi, z których może korzystać w codziennych kontaktach z mediami. Chcemy także zaproponować branży wydawniczej nowy, niewykorzystywany dotychczas na naszym rynku, sposób docierania do dziennikarzy z informacją o własnych przedsięwzięciach - powiedziała Anna Pawłowska-Pojawa, kierownik Serwisu Informacji Zleconych PAP.
- Wspólne działania podejmowane z Serwisem Informacji Zleconych PAP sprzyjają popularyzacji branży public relations oraz wpływają na jej większą przejrzystość. Mamy nadzieję, że partnerstwo z SIZ PAP okaże się jednym z elementów budowania wizerunku branży PR w kraju - powiedziała Kinga Podraza, redaktor naczelna Piar.pl. Serwis Informacji Zleconych PAP to wyjątkowy serwis w ofercie PAP. Wyjątkowy, bo to nie dziennikarze tworzą teksty, które są zamieszczane w SIZ. Informacje pochodzą bezpośrednio z rynku - od przedsiębiorstw działających w Polsce i za granicą. Wyjątkowy, bo dociera nie tylko do redakcji i dziennikarzy, ale także bezpośrednio do opinii publicznej - użytkowników Internetu. SIZ jest serwisem typu 'original text'.
Powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, z którego do PAP codziennie napływają tysiące informacji, nie zawsze tak istotnych, by natychmiast znaleźć odbicie w materiałach dziennikarskich, a przecież na tyle istotnych, żeby trafiły do wiadomości publicznej. Istotą serwisu jest przekazywanie komunikatów prasowych w niezmienionej formie. Dzięki temu SIZ pośredniczy w kontaktach między podmiotami rynkowymi a mediami.
W Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych korzystanie z serwisów original text to standard przy planowaniu kampanii informacyjnych przedsiębiorstw. Tym bardziej, że oferują one możliwość dotarcia z wiadomościa do każdego kraju na świecie, do mediów tradycyjnych i tzw. nowych mediów, co w dobie powszechnego dostępu do informacji jest wartością nie do przecenienia. Także coraz więcej polskich przedsiębiorstw przekonuje się, że warto korzystać z dobrych wzorów i traktować SIZ jako partnera w planowaniu kampanii informacyjnych. http://www.piar.pl