Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Z internetu korzysta 58 proc. polskich nastolatków

0
Podziel się:

Z internetu korzysta 58 proc. polskich nastolatków w wieku 15–19 lat. Dane wskazują również, że 48 proc. nastolatków używa programów pocztowych. Reszta do komunikacji używa wyłącznie coraz popularniejszych komunikatorów internetowych - wynika z ostatniego badania firmy sondażowej GfK OnlineBus.

Z internetu korzysta 58 proc. polskich nastolatków w wieku 15–19 lat - wynika z ostatniego badania firmy sondażowej GfK OnlineBus. Dane wskazują również, że 48 proc. nastolatków używa programów pocztowych. Reszta do komunikacji używa wyłącznie coraz popularniejszych komunikatorów internetowych.

Według wyników badania największy odsetek młodych internautów (84 proc.) mieszka w miastach o liczbie ludności w przedziale 50 – 100 tysięcy. W miastach największych, powyżej 500.000 mieszkańców, odsetek ten sięga 70 proc. Najmniej nastoletnich internautów jest na wsiach - 48 proc.

Specjaliści wskazują, że w ciągu kilku lat zmienił się rodzaj łącza, z jakiego Polacy korzystają przy połączeniach z siecią zarówno w domu, jak i w miejscu pracy.

W końcu 2003 r. z internetu korzystało 23 proc. Polaków. W porównaniu do 2002 roku jest to wzrost o 6 pkt. proc., natomiast w stosunku do 2001 liczba internautów niemal podwoiła się.

Znacząco wzrosła częstotliwość korzystania z internetu. Na przestrzeni ostatnich trzech lat analitycy prześledzili, jak wzrastał odsetek korzystających z sieci kilka razy w tygodniu spośród tych, którzy deklarowali korzystanie z sieci w ogóle. Okazało się, że o ile w latach 2001-2002 odsetek ten wzrósł o blisko 3 pkt., o tyle przyrost w ciągu ostatniego roku wyniósł aż 16 pkt. proc.

Na przestrzeni ostatnich trzech lat o 5 pkt proc. wzrósł odsetek domowych użytkowników internetu wśród ogółu internautów. Wzrósł również odsetek zaglądających tam kobiet, z 38 proc. w 2001 do 45 proc. na koniec ubiegłego roku.

W 2001 roku 85 proc. domowych łączy stanowiły połączenia modemowe typu dial-up. W roku 2002 z technologii tej zrezygnowało 14 proc. internautów, a w ubiegłym roku kolejnych 10 proc. To przejście odbyło się w kierunku łącza stałego, które posiada obecnie 36 proc. korzystających z sieci w domu. Jeszcze w 2001 było ich o dwie trzecie mniej.

Jeszcze większą dynamikę tego zjawiska analitycy notują w odniesieniu do połączeń w miejscach pracy Polaków. Tam połączenia typu dial-up to w tej chwili 33 proc. rynku, podczas gdy jeszcze trzy lata temu stanowiły prawie 66 proc. I tak jak w przypadku połączeń domowych, tak i w biurach wypierają je łącza stałe – ich odsetek w stosunku do 2001 roku podwoił się.

Ostatnie badanie firma przeprowadziła w grudniu 2003 r.

internet
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)