Wyniki analizy rynku systemów telefonicznych dla małych i średnich przedsiębiorstw, przeprowadzonej przez brytyjską firmę konsultingową MZA wskazują, że Alcatel zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku systemów telefonicznych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Zachodniej. To coroczne studium pt. „The European and Global Telecommunications Market” wykazało, że Alcatel jest liderem na rynku central abonenckich (PBX).
Jak podaje firma MZA, Alcatel ma obecnie 19-procentowy udział w rynku systemów telefonicznych o liczbie użytkowników od 11 do 250, a więc w najważniejszym sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.
Wiadomość ta zbiegła się z momentem podjęcia przez firmę inicjatywy, która ma na celu umocnienie pozycji tej firmy na rynku MSP poprzez uzupełnienie oferty o telekomunikacyjne systemy e-biznesowe i internetowe. Alcatel wprowadził właśnie do sprzedaży OmniPCX Office — zintegrowany system transmisji głosu i danych oraz dostępu do internetu.
Alcatel OmniPCX Office jest wyspecjalizowanym urządzeniem “e-komunikacyjnym”, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą korzystać z najlepszych funkcji transmisji głosu i danych oraz komunikacji internetowej.
W ramach jednego systemu zapewnione są wszystkie funkcje centrali abonenckiej (PBX) obsługującej telefonię konwencjonalną i internetową, jak również zaawansowane aplikacje, np. poczta głosowa i zarządzanie kontaktami; oprócz tego system zawiera wbudowane funkcje komutacji teletransmisyjnej i dostępu do internetu, a także ważne aplikacje telekomunikacyjne, takie jak poczta elektroniczna, zapora (firewall)
i wirtualne sieci prywatne (VPN), które mogą działać z szybkością DSL.