71,3 mln zł zysku netto, zysk ze sprzedaży - 54,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży przekroczyły pół miliarda i osiągnęły pułap 501 mln zł. Stabilny jest też wynik EBITDA na poziomie 121,5 mln zł. To wyniki Telefonii Dialog za 2006 rok.
_ „Rok 2006 był dla Dialogu rokiem przełomu - znaczących zmian w organizacji spółki i filozofii jej działania" _ - mówi prezes zarządu Sławomir Szych. _ „Przełomem była również decyzja naszego właściciela KGHM Polska Miedź S.A. związana z zamknięciem procesu sprzedaży spółki i postawieniem na jej rozwój" _ - dodaje prezes Szych.
Nasilona konkurencja, szczególnie ze strony operatorów komórkowych i dostawców usług szerokopasmowych oraz nowe wyzwania związane z wyjściem poza dotychczasowe obszary sieciowe i dotarcie z ofertą do abonentów innych operatorów na terenie całego kraju wymusiły zmiany organizacyjne w spółce. Dwie podstawowe to likwidacja struktury opartej na regionach oraz realizacja nowych koncepcji w formie projektowej połączonej z centralizacją zarządzania wszystkimi procesami związanymi z opracowaniem, wdrożeniem i realizacją nowych usług i rozwiązań technologicznych.
Dzięki tym zmianom w 2006 roku prowadzono w Dialogu równolegle niezwykle istotne i jednocześnie złożone projekty:
- 150 ADSL - intensyfikacja sprzedaży usług szerokopasmowych i osiągniecie poziomu 150 tysięcy użytkowników usługi DialNet na koniec 2007 roku
- WLR (Abonament w Dialogu) - projekt świadczenia pełnej palety usług głosowych - łącznie z abonamentem - klientom TP S.A.
- BSA - świadczenie usług szerokopasmowych abonentom TP S.A.
- Dialog media - wdrożenie usług multimedialnych (telewizja interaktywna, wideo na żądanie) oraz zintegrowanie tej oferty z głosem i internet w tzw. potrójną usługę.
- MVNO - projekt wdrożenia telefonii komórkowej jako operator wirtualny.