Telekomunikacja Polska S.A. unieważniła przetarg na nowoczesny system billingowy dla wszystkich abonentów. Niedługo operator ogłosi nowy - tym razem na system wyłącznie dla abonentów biznesowych. Przyczyną unieważnienia była zmiana warunków przetargu, których nie można zmieniać w czasie jego trwania. Tak naprawdę chodzi tu jednak o zaciskanie pasa - billing dla klientów biznesowych będzie znacznie tańszy, koszt budowy systemu dla wszystkich abonentów miał natomiast wynieść 500 mln złotych.
TP S.A. nie zamierza jednak pogrzebać klientów, których przyrost był w minionym roku niemal zerowy (z 10,2 mln w 2000 r. do 10,3 mln w pierwszym półroczu 2001 r.). Operator narodowy zaczął bowiem zatrudniać i szkolić nowych pracowników, którzy zostaną akwizytorami i zajmą się sprzedażą usług TP S.A. w grupie klientów biznesowych.
Innym sposobem na wyjście do klientów jest zakup systemu typu CRM (Customer Relationship Management - zarządzania relacjami z klientem). Koszt implementacji tych nowoczesnych rozwiązań wyniesie ok. 100 mln złotych. Według Pulsu Biznesu o wiele więcej, bo od 150 mln do 180 mln złotych.