Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Porozumienie pomiędzy Elektrim a Vivendi

0
Podziel się:

W wyniku podpisanej umowy Elektrim sprzeda 2% Elektrim Telekomunikacja i 1% Carcom niezależnemu podmiotowi trzeciemu, który niezwłocznie po uzyskania wymaganych zgód i zezwoleń, przeniesie udziały na rzecz Vivendi Universal SA.

4 września 2001 roku Elektrim S.A. i Vivendi Universal SA zawarły ostateczną umowę przewidzianą podpisanym 27 czerwca 2001 roku listem intencyjnym dotyczącym zarządzania aktywami telekomunikacyjnymi skupionymi w Elektrim Telekomunikacja Sp. z o.o.

W wyniku podpisanej umowy Elektrim sprzeda 2% Elektrim Telekomunikacja i 1% Carcom niezależnemu podmiotowi trzeciemu, który niezwłocznie po uzyskania wymaganych zgód i zezwoleń, przeniesie udziały na rzecz Vivendi Universal SA.

Jednocześnie Elektrim Telekomunikacja nabędzie wszystkie posiadane przez Elektrim udziały w spółkach telefonii stacjonarnej (RST El-Net SA, Elektrim- Tv Tel Sp. z o.o. , Telefonia Regionalna Sp. z o.o.) za kwotę 491 mln Euro, których płatność nastąpi w trzech ratach:

- 122 mln Euro w dniu podpisania umowy
- 80 mln Euro w dniu 20 września 2001 roku
- 289 mln Euro w dniu 10 grudnia 2001 roku lub najpóźniej do 2 stycznia 2002 r.

oraz posiadane przez Elektrim aktywa telewizji kablowej (Elektrim B Inc., El-Com Sp. z o.o., Autocom Sp. z o.o. i TPZ SA) za kwotę 150 tys. USD.

Zawarte porozumienie znacząco wpływa na poprawę sytuacji finansowej Elektrim SA i zabezpiecza ewentualny wykup obligacji zamiennych w grudniu 2001 roku. Jednocześnie oznacza zakończenie 3 postępowań arbitrażowych (z Eastbridge, PenneCom i Vivendi Universal) i stwarza możliwość zrealizowania wartości Elektrim Telekomunikacja poprzez planowane wprowadzenie na giełdę nie później niż za 18 miesięcy.

'Telekomunikacja pozostaje obok energetyki strategicznym sektorem działalności Grupy, a pozyskanie silnego partnera daje gwarancje dynamicznego rozwoju'- powiedział Waldemar Siwak, prezes Zarządu Elektrim SA.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)