Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spadek zysku netto PTC

0
Podziel się:

Zysk netto Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. (PTC) w drugim kwartale 2002 roku spadł do 13,2 mln zł z 215,4 mln zł rok wcześniej

- poinformowała spółka na środowej konferencji prasowej.

W pierwszym półroczu 2002 zysk netto PTC spadł do 65,5 mln zł z 352,1 mln zł w tym samym okresie zeszłego roku.

'Duży wpływ na wyniki finansowe miało osłabienie kursu złotego' - powiedział na konferencji Jonathan Eastick, dyrektor finansowy spółki.

Zysk na działalności operacyjnej w drugim kwartale 2002 roku wzrósł do 265,5 mln zł z 250,8 mln zł rok wcześniej. EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w drugim kwartale tego roku wyniósł 509,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej osiągnął wartość 427,5 mln zł. Przychody spółki w drugim kwartale wyniosły 1,2 mld zł, wobec 1,06 mld zł w tym samym okresie 2001 roku.

'Wzrost przychodów odzwierciedla wzrost liczby klientów PTC. Efekt wzrostu liczby klientów został do pewnego stopnia zredukowany przez wzrost udziału użytkowników systemu pre-paid, którzy przynoszą zazwyczaj niższy miesięczny przychód niż klienci systemu abonamentowego, w ogólnej liczbie klientów PTC' - poinformowała spółka w komunikacie.

Eastick poinformował, że PTC liczy na wzrost przychodów na koniec 2002 r. o 15 proc. w porównaniu z 2001 r., kiedy wyniosły one 4,3 mln zł.

'PTC spodziewa się również spadku marży EBITDA na koniec roku do 38-39 proc. z 42,7 proc. na koniec drugiego kwartału 2002 r.' - powiedział Eastick.

Prezes PTC Bogusław Kułakowski poinformował, że w 2002 r. Era powinna pozyskać ok. 1 mln nowych abonentów, co da jej łącznie 4,8 mln abonentów na koniec 2002 r. W drugim kwartale PTC, operator sieci Era, podłączył 458 tys. nowych abonentów, co jest wynikiem o 14,6 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W drugim kwartale 2002 r. operator podłączył więcej użytkowników pre-paidu niż klientów abonamentowych, czyli odwrotnie niż w analogicznym okresie 2001 roku. Ogółem pod koniec czerwca operator miał 4,24 mln klientów, co według jej szacunków, daje PTC około 36,4 proc. udział rynku telefonii komórkowej.

Zadłużenie całkowite PTC pod koniec czerwca wynosiło 4.670 mln zł, z czego 4.598,6 mln zł stanowiło zadłużenie długoterminowe, a 71,4 mln zł krótkoterminowe.

Spółka poinformowała, że jej średni przychód na klienta (tzw. wskaźnik ARPU) w drugim kwartale 2002 roku wyniósł 95,5 zł miesięcznie, co oznacza spadek o 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2001 roku. ARPU wzrósł wśród klientów abonamentowych, a spadł natomiast wśród użytkowników pre-paid. Wzrost tego wskaźnika wśród użytkowników telefonów z abonamentem spółka tłumaczy wzrastającym udziałem klientów biznesowych wśród ogólnej liczby klientów PTC, jak również wzrastającymi przychodami pochodzącymi z usług nie głosowych.

W drugim kwartale 2002 r. średni koszt pozyskania klienta w PTC spadł do 359 zł z 584 zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

'Spadek kosztów pozyskania klienta jest spowodowany wzrostem udziału klientów systemu pre-paid w ogólnej liczbie nowo pozyskiwanych klientów'- poinformowała spółka.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)