Przedstawiciele TP SA liczą, że najpóźniej w ciągu dwunastu miesięcy umowa z Pocztą Polską, zakładająca obniżkę opłat za regulowanie rachunków telefonicznych na poczcie, przyniesie operatorowi oszczędności.
'Nasz biznesplan jest skonstruowana w taki sposób, że najpóźniej w ciągu 12 miesięcy umowa z Pocztą Polską powinna nam przynieść oszczędności' - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Piotr Muszyński, dyrektor pionu kontaktu z klientem TP SA.
Umowa pomiędzy TP SA a Pocztą Polską weszła w życie 1 czerwca 2002 roku. Zakłada ona, że przez pierwsze trzy miesiące klienci regulujący rachunki na poczcie nie będą ponosili żadnych dodatkowych opłat z tego tytułu, a od września opłata ta będzie wynosić 99 groszy. Dotychczas poczta pobierała opłatę w wysokości 3 zł.
'Naturalną konsekwencją umowy z Pocztą Polską będzie to, że część osób, które do tej pory pracowały w biurach obsługi klienta, straci pracę. Niektóre biura zostaną zlikwidowane, inne zamienimy na punkty sprzedaży' - powiedział Muszyński.
Przedstawiciele TP SA poinformowali również o planowanej obniżce taryf za połączenia międzynarodowe.
'Realny termin wprowadzenia takiej obniżki to 1 lipca. Nie została jednak jeszcze ustalona jej skala' - powiedział Witold Rataj, rzecznik prasowy TP SA.
W pierwszym kwartale 2002 roku grupa TP SA miała 839,5 mln zł zysku operacyjnego wobec 949,6 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowany zysk netto TP SA w pierwszym kwartale 2002 roku spadł do 120,5 mln zł, z 745,2 mln zł w tym samym okresie 2001 roku. Jednostkowy zysk netto TP SA spadł w pierwszym kwartale 2002 roku do 322,1 mln zł z 703,5 mln zł rok wcześniej.