- poinformował w piątek na konferencji prezes UOKiK Cezary Banasiński.
"TP SA wprowadza konsumentów w błąd przez brak możliwości uzyskania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji od pracowników obsługujących system Błękitnej Linii. Konsumenci nie są ponadto informowani o szczegółowych warunkach i zasadach świadczenia usług" - powiedział Banasiński.
Na usunięcie nieprawidłowości UOKiK dał TP SA od 1 do 2 miesięcy.
"Stwierdziliśmy trzy naruszenia praw konsumentów tj. uniemożliwienie abonentowi dochodzenia praw, wprowadzenie w błąd poprzez brak udzielenia rzetelnej i prawdziwej informacji oraz uniemożliwienie korzystania z usług opłaconych w abonamencie" - powiedział Banasiński.
Dodał, że Urząd wydał tryb natychmiastowej wykonalności części z 11 obowiązków jakie nałożył na TP SA w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami, a na wypełnienie pozostałych obowiązków TP SA ma od 1 do 2 miesięcy.
Działająca od sześciu miesięcy Błękitna Linia została wprowadzona w TP SA w ramach zmiany sposobu zarządzania kontaktami z klientami. Linia ta zastąpiła ponad 900 biur obsługi klienta, których ilość została ograniczona do 24. Jednak w wyniku problemów technicznych abonenci TP SA nie mogli skutecznie korzystać z usług TP SA.