Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Tele2

0
Podziel się:

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński wszczął 2 kwietnia 2004 roku postępowanie przeciwko spółce Tele2 w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, podał urząd we wtorkowym komunikacie. Przedstawiciele Tele2 winą za zaistniałą sytuację obarczają brak stosownych regulacji prawnych./ ISB /

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Cezary Banasiński wszczął 2 kwietnia 2004 roku postępowanie przeciwko spółce Tele2 w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, podał urząd we wtorkowym komunikacie. Przedstawiciele Tele2 winą za zaistniałą sytuację obarczają brak stosownych regulacji prawnych.

Zdaniem UOKiK podstawą wszczęcia 2 kwietnia postępowania przeciwko Tele2 były liczne skargi konsumentów zarzucających operatorowi stosowanie praktyk naruszających ich prawa.

„Zwracając się o interwencję do urzędu, abonenci operatora podnosili m.in., że nie byli informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej SA o rezygnacji z usług preselekcji świadczonych przez operatora. W praktyce skutkowało to tym, że pomimo odstąpienia od umowy z Tele2, połączenia telefoniczne były nadal przez niego wykonywane” – czytamy w komunikacie.

Jednocześnie prezes UOKiK zakwestionował pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji.

W sytuacji, w której operator nie zastosuje się do prawomocnej decyzji prezesa UOKiK i nie zaprzestanie działań naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie na niego kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu żądań UOKiK.

Przedstawiciele operatora w specjalnym wtorkowym komunikacie prasowym zauważają, że w toku postępowania Tele2 wyjaśniło UOKiK wszystkie sporne kwestie.

„Tele2 Polska wyraża ubolewanie z powodu faktu, iż komunikat prasowy prezesa UOKiK opublikowany został ponad cztery miesiące po wszczęciu postępowania przeciwko Tele2, a w jego treści nie zostały uwzględnione złożone przez Tele2 wyjaśnienia oraz podjęte działania” – podała spółka w komunikacie.

Zdaniem Fredrika de Lerigon, dyrektora generalnego Tele2 Polska, cytowanego w komunikacie, problemy, którymi zajął się prezes UOKiK, wynikają w dużej mierze z braku stosownych regulacji prawnych.

„W większości krajów europejskich sprawy np. preselekcji operatora są załatwiane pomiędzy operatorami. Niestety w Polsce nie udało się jeszcze wypracować w pełni satysfakcjonujących rozwiązań” – uważa de Lerigon.

wiadomości
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)