Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Rośnie zadłużenie w telekomach. Rekordzista ma prawie 2 mln zł długu

14
Podziel się:

W ciągu roku zadłużenie Polaków w firmach telekomunikacyjnych wzrosło o 280 mln zł do ok. 1,8 mld zł - podaje Rejestr Dłużników BIG Info Monitor. Rekordzista zalega z opłatami na 1,7 mln złotych.

Rośnie zadłużenie w telekomach. Rekordzista ma prawie 2 mln zł długu
Rosną długi wobec firm telekomunikacyjnych. (pixabay.com, pixabay)

Pandemia wpłynęła na płynność finansową Polaków, co widać wyraźnie, jeśli przyjrzymy się rachunkom za usługi telekomunikacyjne. Część osób przestała je płacić. W ciągu roku liczba zadłużonych urosła o ponad 52 tys.

Z płatnościami na rzecz firm telekomunikacyjnych zalega obecnie 408 tys. osób.

- Z naszych danych wynika, że pandemia przyspieszyła przyrost kwoty zaległych rachunków za telefon. Jeszcze rok wcześniej, między marcem 2019 r. a końcem marca 2020 r., statystyki były znacznie lepsze. Tempo przyrostu zaległości było niższe o 4 proc., a w przypadku liczby dłużników odnotowano nawet spadek o 3,6 proc. - mówi prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak.

Zobacz także: Opłata reprograficzna albo śmierć? Artyści na wojnie. "Napędzamy sprzedaż urządzeń"

Pandemia sprawiła, że część Polaków musiała wybierać które rachunki zapłaci w pierwszej kolejności. Eksperci ostrzegają, że spóźnianie się z rachunkami za usługi telekomunikacyjne może prowadzić do spirali zadłużenia.

- Po wybuchu pandemii 27 proc. osób, ze względu na niepewną sytuację finansową, odczuwało przyzwolenie na opóźnianie bieżących płatności – wskazał Grzelczak. Przestrzegł jednak, że niepłacący rachunków muszą brać pod uwagę, że gdy nie wywiązują się z terminów, czyli łamią warunki umowy, firma telekomunikacyjna może np. dodać do długu udzielone wcześniej rabaty, a także opłatę karną za opóźnienie.

- Na poczet długu nalicza też wszystkie płatności, które klient powinien uregulować do końca trwania umowy. W rezultacie dwa nieopłacone rachunki mogą uruchomić lawinę zaległości - mówi prezes BIG Info Monitor.

Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeciętny rachunek za usługi telekomunikacyjne to 108 złotych: 52 zł za telefon i 55,7 zł za internet.

Przeciętne zadłużenie konsumenta wynosi 3 356 zł. Firmy zalegają średnio 11 tys. złotych.

Wśród konsumentów z długami wobec telekomów przeważają mężczyźni (58 proc.) i osoby między 25. a 44. rokiem życia (52 proc.). Z kolei największą grupę niepłacących telekomunikacyjnych rachunków stanowią osoby w wieku 25-34 lata (96 547) oraz 35-44 lat (97 301). Wśród najmłodszych klientów między 18. a 24. rokiem życia, zaległości ma 33 127 osób, a w gronie klientów 65 plus – 35 616. W każdej grupie wiekowej, z wyjątkiem seniorów, dominują mężczyźni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
Michalek
3 lata temu
Szkoda gadać. Ludzie nie chcą pozbyć się swoich zadłużeń, zwłaszcza, że są takie firmy jak kruk, które są naprawdę pomocną ręką dla dłużników
jacek
3 lata temu
polecam korzystać z erifu, dzięki temu, można ubezpieczyć siebie przed dłużnikami
Dobra Zmiana
3 lata temu
To nie jest żadne zadłużanie się! Dzisiaj ubogaceni Polacy nie wiedzą co to bieda, długi. To po prostu ekstrawagancje milionerów :)
60+
3 lata temu
Mumia bawi się telefonem?
na korbkę
3 lata temu
Nie ma sensu wprowadzać szczepionkowego QR kodu na smartfony. Łatwo policzyć, że przy takim tempie wzrostu zadłużenia około lipca 2033 roku wszyscy będziemy mieć zablokowane karty sim z powodu długów. No, niestety.