Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

To sztandarowa inwestycja PiS. Chwalą się statystykami kanału przez Mierzeję Wiślaną

630
Podziel się:

Przez Kanał Żeglugowy na Mierzei Wiślanej do połowy grudnia przeprawiło się 467 jednostek pływających, również spoza granic Polski. Inwestycja nie jest jeszcze ukończona. W 2023 r. ma zostać pogłębiona droga wodna prowadząca do portu w Elblągu.

To sztandarowa inwestycja PiS. Chwalą się statystykami kanału przez Mierzeję Wiślaną
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną otwarto 17 września tego roku (GETTY, NurPhoto)

Kanał Żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną został otwarty 17 września. Od 18 września jest dostępny dla jednostek pływający. Jak poinformował Urząd Morski w Gdyni, do 14 grudnia przeprawiło się przez niego 467 łodzi i statków, w tym 11 pod inną niż polska banderą: ze Szwecji, Francji, Norwego i Niemiec.

Dominował kierunek przeprawy z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany, z czego skorzystały 204 jednostki dużej przeprawy i 30 jednostek małej przeprawy. W drugą stronę przepłynęło - analogicznie - 196 i 37 jednostek.

Urzędnicy podali, że statki podpływały też do portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej i portu od Zalewu Wiślanego bez zamiaru przeprawy. Duża przeprawa oznacza, że aby taka jednostka mogła się przeprawić, konieczne jest otwarcie mostów, które są na wysokości 4,60m. Mała przeprawa oznacza, że taka jednostka jest w stanie przepłynąć pod mostami i wystarczy otworzyć bramę śluzy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak być bezpiecznym w sieci?

Tor wodny na Zalewie Wiślanym trzeba pogłębić

Aby nowa droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską była funkcjonalna i możliwe było dotarcie do portu w Elblągu większych niż żaglówki jednostek, potrzebne jest pogłębienie torów wodnych na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg, a także pogłębienie infrastruktury dostępowej.

II etap inwestycji obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje ziemnych wałów przeciwpowodziowych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki, oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w Nowakowie, wraz ze zmianami układu drogowego. III etap obejmuje natomiast pogłębienie toru wodnego na Zalewie Wiślanym.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany liczy nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 km; pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe.

Kanał oraz cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości. Całość inwestycji ma być gotowa w 2023 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(630)
Czytaki
rok temu
redachtor potrafi wyjaśnić skąd się wzięły w Elblągu statki i barki o ładowności około 2000 ton?? Nie miały żadnych żagli, a za to potężne motory!!
nikt
rok temu
cały czas słyszę po co nam to, po co nam tamto, to samo pytanie zadajcie sobie, po co wam nowy samochód jak macie stary, który jeździ, po co wam co roku nowy smartfon jak stary działa, po co wam wczasy w Egipcie jak Polski dobrze nie znacie itd po co po co po co, a wydaną kasę możecie przeznaczyć na coś innego np. na chore dzieci, na leczenie raka, powiem wam po co, bo macie wybór, robicie to co uważacie za słuszne, tak samo zrobił rząd
Wolny czlowie...
rok temu
Zimową porą to się nie pływa tylko siedzi na 4 literach. A komu nie pasuje przekop to nie musi z niego korzystać i .
Moim zdaniem
rok temu
PIS nie ma komu przekazać władzy . Opozycja i jej fani to na ogół głąby co na tym forum udowadniają. Według nich zamiast przekopu lepiej było posadzić rafkę.
Polak
rok temu
Co prawda ta statystyka wygląda znacznie mniej różowo gdy odliczyć kajaki, materace i żaglówki: ilość przewiezionego ładunku nadal wynosi zero.
...
Następna strona