Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Unia wyda 870 tys. euro na promocję polskiego mięsa

0
Podziel się:

870 tys. euro przeznaczy Komisja Europejska na promowanie poza granicami UE polskiego mięsa.

870 tys. euro przeznaczy Komisja Europejska na promowanie poza granicami UE polskiego mięsa. Polski wniosek znalazł się wśród dziesięciu zaaprobowanych programów z różnych krajów członkowskich.

W sumie przez trzy lata Komisja wyda na promocję europejskich artykułów rolnych w krajach trzecich ponad 9 mln euro.

Zgodnie z wnioskiem złożonym przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP promocja polskiego mięsa ma trwać dwa lata i będzie w sumie kosztować 1,74 mln euro. Zgodnie z unijnymi przepisami, kosztami podzielą się po równo strona polska i Komisja Europejska. W grę wchodzi przede wszystkim dofinansowanie udziału w targach i kampaniach reklamujących zalety europejskiej - więc także polskiej - żywności.

Wśród produktów, których promocja będzie dofinansowywana ze środków UE, poza polskim mięsem są także greckie wina i owoce, włoska oliwa, duńskie wyroby mleczarskie i holenderskie kwiaty. Działania promocyjne będą prowadzone w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Indiach i Chinach.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)