- wynika z danych MediaMonitoring.
W pierwszym półroczu najwięcej wydano na reklamę w mediach w maju (prawie 1,08 mld zł).
Telewizja ma wciąż największy udział w wydatkach na reklamę. W pierwszym półroczu sięgnął on 61,22 proc., podczas gdy udział prasy był o połowę mniejszy (30,71 proc.). Najmniej pieniędzy z budżetów na reklamę trafiło w tym czasie do radia (8,07 proc.).
Za wydatkami na reklamę żywności, które w pierwszym półroczu wyniosły łącznie 1,21 mld zł, na kolejnych miejscach pod względem wielkości budżetów reklamowych znalazły się następujące sektory: telekomunikacja (583 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (506,3 mln zł), rozrywka i kultura (477,7 mln zł) i sprzedaż (445 mln zł).
W gronie największych reklamodawców w pierwszym półroczu poza Polską Telefonia Cyfrową (155,3 mln zł) znaleźli się: Unilever Polska (153,6 mln zł), Polkomtel (143,8 mln zł), Centertel (123,9 mln zł) i Procter & Gamble (107 mln zł).
Projekt MediaMonitoring koordynowany jest przez SMG/KRC i obejmuje dane z AGB Polska (telewizja), Agory (prasa) i CR Media (radio).
Dane o wydatkach na reklamę nie obejmują rabatów.