Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

5,23 mld zł wydano na reklamę w I półroczu

0
Podziel się:

Wydatki na reklamę w mediach w pierwszym półroczu 2003 roku wyniosły 5,23 mld zł. W tym czasie najwięcej wydano na reklamę żywności, a największym reklamodawcą była Polska Telefonia Cyfrowa

- wynika z danych MediaMonitoring.

W pierwszym półroczu najwięcej wydano na reklamę w mediach w maju (prawie 1,08 mld zł).

Telewizja ma wciąż największy udział w wydatkach na reklamę. W pierwszym półroczu sięgnął on 61,22 proc., podczas gdy udział prasy był o połowę mniejszy (30,71 proc.). Najmniej pieniędzy z budżetów na reklamę trafiło w tym czasie do radia (8,07 proc.).

Za wydatkami na reklamę żywności, które w pierwszym półroczu wyniosły łącznie 1,21 mld zł, na kolejnych miejscach pod względem wielkości budżetów reklamowych znalazły się następujące sektory: telekomunikacja (583 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (506,3 mln zł), rozrywka i kultura (477,7 mln zł) i sprzedaż (445 mln zł).

W gronie największych reklamodawców w pierwszym półroczu poza Polską Telefonia Cyfrową (155,3 mln zł) znaleźli się: Unilever Polska (153,6 mln zł), Polkomtel (143,8 mln zł), Centertel (123,9 mln zł) i Procter & Gamble (107 mln zł).

Projekt MediaMonitoring koordynowany jest przez SMG/KRC i obejmuje dane z AGB Polska (telewizja), Agory (prasa) i CR Media (radio).

Dane o wydatkach na reklamę nie obejmują rabatów.

reklama
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)