- poinformował w poniedziałek PAP prezes ARP.
'W tej chwili kompletowane są wszystkie dokumenty. Do jutra na pewno przejmiemy formalnie tę spółkę, jeżeli chodzi o kwestie aktów prawnych' - powiedział PAP prezes ARP Arkadiusz Krężel.
Na bazie spółki ASS (Allround Ship Service) miałaby powstać Nowa Stocznia Szczecińska. Zadaniem prezesa przejęcie istniejącej spółki jest korzystniejsze niż tworzenie nowego podmiotu, który przejąłby produkcję od Stoczni Szczecińskiej.
'Ze Stocznią Porta Holding chcemy podpisać porozumienie w zakresie przejmowania przede wszystkim tych statków, które są w ciągu zamówień i kontraktacji' - dodał Krężel.
Marek Molewicz z biura prasowego holdingu poinformował PAP, że ARP przejmie kontrolę nad ASS przez transakcję zakupu.
'Będzie to transakcja zakupu, kwota jest do uzgodnienia' - powiedział PAP Molewicz. Według niego we wtorek mogą zapaść ostateczne decyzje na ten temat. Nie wykluczył, że ASS zostanie zakupiona właśnie za symboliczną złotówkę.
Zdaniem Molewicza planowanych działań nie zakłóci złożenie rezygnacji przez prezesa SS Porta Holding Zbigniewa Stypę.
'Rada nadzorcza we wtorek zadecyduje o przyjęciu lub nie jego rezygnacji' - powiedział.
Tymczasem podczas wtorkowego spotkania ARP z bankami-wierzycielami SS Porta Holding powinna zapaść decyzja o liczbie statków, których produkcja będzie kontynuowana. Następnie określona zostanie strategia finansowania przez banki ich budowy.
Stocznia Szczecińska Porta Holding SA utraciła płynność finansową w październiku ubiegłego roku. Od marca tego roku około 6.000 pracowników jest na przymusowych urlopach; od tego czasu nie otrzymują pensji.
Holding jest zadłużony na ponad 1,8 mld zł wobec ponad 700 wierzycieli. Natomiast Stocznia Szczecińska, która czeka na rozpatrzenie wniosku o upadłość, jest zadłużona wobec 250 wierzycieli na 240 mln zł.