Dotychczas samorządy wątpiły, czy będą w stanie przeznaczyć łącznie na przewozy regionalne 538 mln zł (kwotę przyjętą w założeniach do ustawy budżetowej). Minister finansów w liście rozesłanym do marszałków zagwarantował, że jeśli wpływy z podatku PIT i CIT w danym województwie nie pozwolą na pełne sfinasowanie przewozów regionalnych, wówczas braki zostaną uzupełnione.
„Marszałkowie pozytywnie odnieśli się do zaproponowanego rozwiązania, choć zwrócili także uwagę na niejasności dotyczące późniejszego rozliczenia części zaliczki, stworzenia harmonogramu rozliczania pieniędzy i innego zredagowania sformułowania dot. samej gwarancji. Wicepremier Jerzy Hausner zobowiązał się do uzupełnienia pisma o trzy zasygnalizowane przez marszałków zagadnienia” – poinformowało ministerstwo w komunikacie.
Wiadomo także, że Rada Ministrów przyjęła już rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu wsparcia kolei na rok 2004. Znalazł się w nim zapis, który przewiduje m.in. przeznaczenie 200 mln zł na inwestycje w środki trwałe w zakresie regionalnych przewozów osobowych. Pieniądze te zostaną podzielone między województwa i zostaną przypisane do środków każdego z nich.