Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BUMAR przegrał przetarg na wyposażenie irackiej armii

0
Podziel się:

Polska firma PHZ BUMAR przegrała rywalizację o kontrakt na wyposażenie irackiej armii. Jak nieoficjalnie dowiedziało się Polskie Radio, zwycięzyła firma amerykańska, która zaproponowała realizację kontraktu za 327 milionów dolarów, gdy oferta Bumaru opiewała na 554 miliony dolarów.

Sam sprzęt - bez szkolenia i transportu - miał kosztować w ofercie polskiej firmy 410 milionów dolarów.

Minister obrony Jerzy Szmajdziński przyznał, że jest rozczarowany porażką Bumaru. "Teraz jest czas na chłodną ocenę zwycięskiej oferty amerykańskiej i na tym tle tego, co proponowała polska firma" - powiedział szef resortu obrony Informacyjnej Agencji Radiowej. Wyjaśnił, że trzeba ocenić, w czym nasza oferta była gorsza, czy tylko w cenie, czy także pod innym względem. Jerzy Szmajdziński oczekuje, że Amerykanie dostarczą pełnych informacji, które przeanalizuje ministerstwo gospodarki. "Wtedy przyjdzie czas na oceny, w tym o charakterze politycznym" - powiedział minister obrony.

W ocenie byłego ministra obrony, polityka Platformy Obywatelskiej Bronisława Komorowskiego, przegranej Bumaru można się było spodziewać. Wyjaśnił, że wskazywało na to przesunięcie rozstrzygnięcia przetargu do czasu zakończenia wizyty prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego w Stanach Zjednoczonych. Bronisław Komorowski podkreślił, że - jego zdaniem - tego rodzaju interesy należy uzgadniać przed podjęciem decyzji o wysłaniu wojska, a nie po niej. "Potem to już można tylko liczyć na wdzięczność, a polityka to jest jednak gra interesów, a nie wdzięczności" - powiedział były szef MON-u.

Wojciech Łuczak, redaktor naczelny miesięcznika "Raport" uważa, że przegrany przez Bumar przetarg to wielki zawód, szczególnie w obliczy tego, jak Polska poważnie zaangażowała się w Iraku. "Wygrał swój" - powiedział Łuczak podkreślając, że to podatnik amerykański płaci za irackie zamówienia.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)