Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Do Andrzeja Piotrowskiego z Centrum im. Adama Smitha: Czy opłaca się prowadzić biznes w internecie?

0
Podziel się:
Do Andrzeja Piotrowskiego z Centrum im. Adama Smitha: Czy opłaca się prowadzić biznes w internecie?

Money.pl: Czy opłaca się prowadzić biznes w internecie?
Andrzej Piotrowski: Opłaca się, jeżeli natura tego biznesu jest dopasowana do zalet, które internet może dać. Jeżeli ktoś prowadzi działalność, która wymaga dotarcia do specyficznego klienta, nie jest to sprzedaż na dużą skal, wówczas internet jest znakomitą metodą dotarcia do takich ludzi, stanowiąc zarazem doskonałe medium. Osoby prowadzące niewielki zakład czy sklep nie byłby w stanie się utrzymać, bez globalnego rozpowszechnienia informacji o swojej ofercie, ponieważ w danej miejscowości mogłoby nie być tylu klientów na jakąś szczególną usługę czy towar.

Money.pl: To oznacza, że biznes internetowy, nie powinien istnieć sam w sobie, a powinien być jedynie uzupełnieniem oferty?
A.P.: W zasadzie tak, bowiem internet jest dodatkowym narzędziem, mechanizmem komunikacji. Jest jednak jedna rzecz możliwa tylko dzięki internetowi, bez którego by nie istniała – to jest informacja. Ona jest ciągle przez nas niedoceniana, w internecie większość osób jest przekonana, że jest ona udostępniana za darmo, co jest nieprawdą, ponieważ jest ona udostępniania w zamian za oglądanie reklam.

Money.pl: Jakie możliwości biznesowe, których jeszcze nie wykorzystujemy daje nam internet?
A.P.: Internet daj nam coś więcej niż informację – daje nam czas. Jak ten czas wykorzystamy, zależy od nas samych, a czas i informacja w każdym biznesie są najważniejsze. Jedna osoba może go sobie bardzo wysoko i drogo cenić, w efekcie zamiast go marnować na osobiste załatwianie takich czy innych spraw, próbuje znaleźć potrzebne informacje w internecie. Natomiast dla innej ten czas będzie znacznie tańszy i oszczędnością będzie załatwienie podobnej sprawy osobiście, a nie przez internet.

Pytała: Donata Wancel

wiadomości
wywiad
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)