Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dwa i pół miliarda euro straciły w 2002 roku unijne firmy z powodu niechcianych e - maili i SMS - ów

0
Podziel się:

Dwa i pół miliarda euro straciły w ubiegłym roku unijne firmy z powodu niechcianych reklamowych e-maili i SMSów, które zalewają nasze internetowe konta oraz skrzynki głosowe. Taką wycenę przedstawiła w Brukseli Komisja Europejska, zapowiadając zdecydowaną walką z tak zwanym "spamem", czyli e-mailami, których nie chcemy, a które do nas bez przerwy i to w coraz większych ilościach docierają.

Spam - stwierdza Komisja Europejska - osiągnął takie rozmiary, że zaczyna być poważnym zagrożeniem dla rozwoju elektronicznego handlu i społeczeństwa informatycznego w ogóle. Szybkość, z jaką spam się rozprzestrzenia sprawia, że już w najbliższych miesiącach połowa światowej korepondencji e-mailowej to będą właśnie e-maile, których nie chcemy. Coraz więcej czasu poświęcamy na ich usuwanie. Pojawia się realna groźba, że użytkownicy komputerów zaczną odchodzić od e-maili i SMSów, ponieważ za dużo czasu zajmuje ściąganie bezwartościowej korespondencji.

Ofensywa Komisji Europejskiej zapowiedziana w Brukseli przez komisarza Errki Liikanena odpowiedzialnego przedsiębiorczość i społeczeństwo informatyczne ma polegać na zmuszeniu unijnych rządów do wdrożenia do końca października tego roku, przyjętych już wcześniej na poziomie Unii, przepisów o ochronie korespondencji elektronicznej. Ponieważ duża część spamu pochodzi z poza Unii, Komisja zamierza przystąpić do rozmów ze Stanami Zjednoczonymi. W przyszłości, reklamy mają do nas docierać za pośrednictwem e-maila tylko wtedy, gdy wcześniej wyrazimy na to zgodę.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)