Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Gazeta Wyborcza" - Walka o sondaże powyborcze w telewizji

0
Podziel się:

"Gazeta Wyborcza" pisze, że być może w tym roku telewidzowie podczas wieczorów wyborczych obejrzą powyborcze sondaże tylko w Telewizji Polskiej. Fiaskiem zakończyły się rozmowy na temat współpracy stacji telewizyjnych z firmami badawczymi, które opracowują tak zwane exit polls. Są to sondaże powyborcze, dokonywane przez ankieterów wśród osób wychodzących z lokali wyborczych.

"Gazeta Wyborcza" dodaje, że dzięki tym powyborczym sondażom, podczas poprzednich wyborów parlamentarnych widzowie w czasie wieczoru wyborczego mogli śledzić wyniki zmagań partii w TVP, TVN i TVN 24. W tym roku telewizja publiczna zawarła umowy na wyłączność z TNS OPOP i PBS - jedynymi firmami, które do tej pory wykonywały w Polsce exit polls. TVN, druga co do wielkości stacja komercyjna w Polsce, skierowała do urzędu antymonopolowego wniosek o wszczęcie postępowania przeciwko TVP oraz tym firmom.
Jak udało się dowiedzieć nieoficjalnie "Gazecie Wyborczej", stacje Grupy ITI - czyli TVN i TVN24 zamówiły sondaże w firmie GfK Polonia, która do tej pory nie zajmowała się tego typu badaniami w Polsce.

Więcej na ten temat - w "Gazecie Wyborczej".

"Gazeta Wyborcza"/kry/sawicka

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)