Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Uwaga na Goldberg & Sons z Chorzowa. UOKiK ostrzega

6
Podziel się:

Dzwonią do klientów i oferują klientom, którzy mają ubezpieczenia z elementem kapitałowym, rezygnację i zawarcie nowej umowy. Obiecują, że opłaty będą niższe. Ale to nie prawda. Klient zamiast oszczędzić, płaci więcej. UOKiK wydał właśnie ostrzeżenie przed firmą Goldberg & Sons z Chorzowa.

- Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów na straty finansowe - mówi prezes UOKiK.
- Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów na straty finansowe - mówi prezes UOKiK. (Krzysztof Olszewski/WP)

- Pewnie pan słyszał, że zmieniły się przepisy dotyczące opłat? Dużo się teraz o tym mówi. Wie pan, że można teraz płacić mniej? Czy pański doradca kontaktował się z panem w celu obniżenia opłat? Nie? Nic dziwnego, nie ma w tym interesu – taki telefon dostał pan Jan, którego historię opisywaliśmy w money.pl.

Zobacz także: Zobacz też: Straciłeś pieniądze na polisolokacie? Sprawdź, jak je odzyskać

Głos w słuchawce namawiał, że dzięki ugodom, jakie wiele towarzystw ubezpieczeniowych zawarło z UOKiK w sprawie polisolokat, pan Jan może liczyć na obniżenie opłat likwidacyjnych. Kiedy skuszony klient zgodzi się na spotkanie, to przekonuje się go, by zerwał dotychczasową polisę i kupił kolejną. A ta wcale nie musi być lepsza. Za to sprzedawca zainkasuje następną prowizję.

Sprzedawca zapewnia, że klient może się wycofać z dotychczasowej polisy bez kosztów. Ewentualne opłaty ma ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel. Ale rzeczywistość okazuje się inna. Jak ustalił urząd, w rzeczywistości żadne opłaty likwidacyjne nie są pokrywane przez przedsiębiorcę. Konsument musi je zapłacić w całości.

Jak informuje UOKiK, do urzędu napływa tyle skarg, że ruszyło postępowanie przeciwko Goldberg & Sons. Urząd zdecydował jednocześnie o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ kwestionowane praktyki mogą powodować znaczne straty.

- Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów na straty finansowe. Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiana jako tańsze – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
marcin krosku...
5 lata temu
firma jest bardzo fajny
Krzysztof
7 lat temu
Te pozytywne opinie są chyba pisane przez pracowników. Ta firma obiecuje serwis, kontakt a zostawia klienta samego... Straciłem duża część oszczędności bo im zaufałem. Nigdy nie dam się już namówić na coś takiego.
Danuta
7 lat temu
Ja również jestem zadowolona z usług firmy goldberg nad sobą...
Yo
7 lat temu
A dlaczego UOKiK ostrzega zamiast zgłosić sprawę do prokuratury która zamrozić "biznes", by kaska nie zniknęła i wszcząć postępowanie w sprawie by w następstwie przeciwko złodziejom - czy wszystkich złodziei musimy łowić gdy są już w samych skarpetkach poprzez kolejne komisje, komisje i komisje? Zabraknie ludków do obsadzania komisji i lat na ich realne wyniki, i wyników skutki.
mtrybias
7 lat temu
dziwne... mi przedstawili wszystko bardzo rzetelnie i jestem zadowolony