Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konferencja Mediów Publicznych: najważniejsza jest oferta programowa

0
Podziel się:

Znawcy mediów i szefowie publicznych stacji z całej Polski dyskutują w Krakowie o przyszłości publicznego radia i telewizji. Dziś drugi i ostatni dzień Konferencji Mediów Publicznych.
Temat tegorocznego spotkania brzmi: "Jakich mediów potrzebują Polacy".

Znawcy mediów i szefowie publicznych stacji z całej Polski dyskutują w Krakowie o przyszłości publicznego radia i telewizji. Dziś drugi i ostatni dzień Konferencji Mediów Publicznych.

Temat tegorocznego spotkania brzmi: "Jakich mediów potrzebują Polacy". Szef rady nadzorczej Polskiego Radia Andrzej Długosz podkreśla, że w mediach publicznych jest wiele do poprawienia, a pracownicy radia i telewizji powinni zdać sobie sprawę, iż nie są to instytucje "wieczne i niezatapialne". Dodał, że w jego opinii obecna struktura mediów publicznych i sposób ich funkcjonowania są nieracjonalne. "Zatrudnienie w mediach publicznych ma w wielu przypadkach charakter socjalny" - stwierdził Andrzej Długosz.

Spotkanie mediów publicznych zdominował również temat ściągalności abonamentu. Specjaliści dyskutują między innymi w jaki sposób wyegzekwować opłaty. Jak pokazują statystyki, pod względem skuteczności ściągania abonamentu, Polska jest na szarym końcu w Europie. Płaci bowiem tylko co drugi Polak. Zdaniem specjalistów, winne takiej sytuacji jest nie tylko prawo, ale i publiczne media.

Szef Stowarzyszenia Mediów Publicznych Piotr Frydryszek powiedział, że radio i telewizja muszą udowodnić słuchaczom, że warto płacić abonament, a pomóc ma w tym oferta programowa. "Trzeba uzmysłowić odbiorcom, iż płacąc na publiczne media będa mogli otrzymać to, czego w komercyjnych mediach nie otrzymają" - dodał Frydryszek.

W Konferencji Mediów Publicznych w Krakowie bierze udział kilkudziesięciu przedstawicieli Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, medioznawcy, a także członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)