- Cieszymy się, że możemy poinformować o współpracy z globalną marką, jaką bez wątpienia jest National Geographic. To krok milowy, jeśli chodzi o segment produkcji gier w naszej spółce - powiedziała Agnieszka Zemsta, prezes Macro Games.
Chodzi o NatGeo Wild Colors, czyli aplikację do kolorowania zdjęć. Przeznaczona jest dla dzieci, lub dorosłych - wszystko zależy od stopnia złożoności obrazu - rozmiaru i ilości obszarów do zabarwienia.
Oparta jest na motywie kanału NatGeo Wild TV i wykorzystuje zdjęcia z bazy National Geographic. Podstawowym celem gry jest wypełnienie kolorami zamkniętych obszarów obrazu. Użytkownik ma możliwość udostępnienia gotowego dzieła poprzez media społecznościowe (m. in. Facebook, Google+), lub opublikowania go w wewnętrznym rankingu aplikacji.
Spółka szacuje, że średnia miesięczna liczba aktywnych graczy wyniesie co najmniej 300 tys. Rentowność projektu w ciągu pierwszych trzech lat od wydania aplikacji szacowana jest na ponad 2,4 mln dol.
- Wierzymy w duży sukces NatGeo Wild Colors, tym bardziej, że National Geographic pomoże nam w jej promocji. Ich portal ma 10 mln subskrybentów, a na Facebooku ich profile śledzi ponad 100 mln osób z całego świata - dodała prezes Zemsta.
Macro Games prowadzi rozmowy z National Geographic w sprawie dwóch innych projektów, które mogą zostać wydane pod koniec bieżącego roku.
Akcje Macro Games na giełdzie natychmiast wystrzeliły w górę o 25 proc. Od końca stycznia znajdowały się w trendzie spadkowym i ta informacja pobudziła zrezygnowanych wcześniej inwestorów do zakupów.
Macro Games to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki. Pozycje na swoim rynku buduje gromadząc w portfelu różne portale internetowe odnoszące się do tematyki gier oraz realizując innowacyjne projekty przeznaczone dla społeczności graczy. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.