Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MŁ nie potwierdza wiadomości o odwołaniu dyrektora Poczty

0
Podziel się:

Ministerstwo Łączności nie potwierdziło informacji o planowanym odwołaniu dyrektora generalnego Poczty Polskiej Jacka Turczyńskiego

.

'Na razie nie ma takiej decyzji' - powiedział w środę PAP rzecznik ministerstwa Przemysław Sypniewski.

Środowa 'Gazeta Wyborcza' podała, że według nieoficjalnych informacji minister łączności Tomasz Szyszko chce odwołać dyrektora generalnego Poczty Polskiej.

Według gazety, miejsce Jacka Turczyńskiego miałby zająć dyrektor generalny Ministerstwa Łączności i szef rady nadzorczej poczty, Mirosław Marcinkiewicz.

'Nic mi nie wiadomo, żeby była tego rodzaju propozycja' - powiedział PAP Marcinkiewicz.

'Gdybym otrzymał taką propozycję, to wobec skali wyzwania musiałbym się bardzo poważnie zastanowić' - dodał.

Poczta Polska jako główny udziałowiec Banku Pocztowego (posiada 66,6 proc. akcji tego banku), ma w najbliższym czasie podjąć decyzję w sprawie współpracy z Raiffeisen Zentralbank Oesterreich AG.

Od początku marca zarząd Banku Pocztowego prowadzi negocjacje z Raiffeisen Zentralbank Oesterreich AG w sprawie dokapitalizowania banku, z uwzględnieniem uprzywilejowanej pozycji Poczty Polskiej.

W kwietniu Raiffeisen ma przedstawić ostateczną ofertę.

Struktura własności Banku Pocztowego: 66,6 proc. akcji i 74,2 proc. głosów na WZA należy do Poczty Polskiej SA, 33 proc. akcji i 25,8 proc. głosów na WZA do Prokom Investment SA, kilka pojedynczych akcji należy do osób prywatnych.

Bank dysponuje siecią 53 oddziałów i 35 filii. Usługi indywidualne są realizowane w 7800 urzędach pocztowych. We wszystkich można założyć konto indywidualne, dokonać wpłat na ZUS, większość z nich oferuje też lokaty i kredyty.

Aktywa Banku Pocztowego wynoszą 280 mln euro. W 1999 roku bank wypracował zysk netto w wysokości 7 mln 807,42 tys. zł. Rok 1999 zamknął się sumą bilansową w wysokości 822 mln 786,21 tys. zł.

raiffeisen
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)