Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mniej wydatków na billboardy

0
Podziel się:

Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły w 2002 roku 542,6 mln zł, czyli o 2,3 proc. mniej niż w 2001 roku, kiedy sięgnęły 555,1 mln zł

- wynika z danych przekazanych PAP przez Media Watch, firmę monitorującą rynek reklamy zewnętrznej.

Najwięcej środków, bo 80,3 mln zł pochłonęły kampanie reklamowe centrów handlowych i supermarketów. Kategoria ta stanowiła 14,8 proc. rynku reklamy zewnętrznej w ubiegłym roku.

Tuż za nią uplasowała się branża telekomunikacyjna z kwotą 77,2 mln zł i 14,2-proc. udziałem w rynku.

Na trzecim miejscu znalazły się reklamy samochodów (odpowiednio: 30,7 mln zł i 5,6 proc.), a na czwartym banki i usługi finansowe (27,3 mln zł i 5 proc.).

Pierwszą piątkę zamyka kategoria obejmująca reklamę prasy (21,4 mln zł i 3,9 proc.).

Największym reklamodawcą okazał się w 2002 roku Polkomtel, który wydał 21,3 mln zł. Za nim znaleźli się: PTK Centertel (19,5 mln zł), Metro AG (15,9 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (14,3 mln zł) i BRE Bank (11,7 mln zł).

Podane przez Media Watch wydatki na reklamę zewnętrzną nie uwzględniają rabatów.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)