Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mniejsza strata Daewoo-FSO w 2001 roku

0
Podziel się:

Strata Daewoo-FSO Motor SA w 2001 roku, według wstępnych danych, zmniejszyła się do 790 mln zł z 2 mld 28 mln zł w 2000 roku

- podało w materiałach ministerstwo gospodarki.

MG poinformowało, że zadłużenie spółki wobec polskich banków wynosi 600 mln zł, a wobec pomiotów zagranicznych 3,6 mld zł.

'Daewoo-FSO nie ma możliwości spłaty tego zadłużenia'- napisano w materiałach MG przygotowanych na komisję gospodarki.

Daewoo-FSO potwierdziło we wtorek PAP wstępne wyniki spółki przedstawione przez resort gospodarki.

'To są wyniki wstępne, nie potwierdzone jeszcze przez KPMG' - powiedziała PAP Krystyna Danilczyk, rzeczniczka Daewoo-FSO.

Tymczasem trwają prace nad wprowadzeniem w życie planu ratunkowego dla Daewoo-FSO. Opiera się on na powołaniu na bazie części majątku firmy (gównie produkcyjnego) nowej spółki (NSC, tzw. New Small Company), która miałaby kontynuować produkcję i do której miałby wejść nowy inwestor. Powołanie NSC ma uchronić żerańską firmę przed upadłością.

NWZA Daewoo-FSO Motor SA ma 4 lipca zdecydować o wartości majątku, jaki ma być wniesiony do NSC. Wejście do niej rozważa brytyjski MG Rover.

'Rover wejdzie do Polski, jeżeli Skarb Państwa i polskie banki będą miały większość udziałów spółki' - powiedział dziennikarzom po posiedzeniu komisji wiceminister gospodarki, Maciej Leśny.

Wcześniej informował on, że propozycje co do wartości majątku, który ma być wniesiony do NSC wahają się między 300 a 400 mln USD.

Skarb Państwa i koreański właściciel Daewoo-FSO nadal negocjują podział udziałów w NSC. NWZA Daewoo-FSO Motor SA zgodziło się 7 czerwca, pod pewnymi warunkami, na wniesienie części majątku (m.in. produkcyjnego) spółki do NSC oraz na zbycie udziałów w nowej spółce na rzecz wierzycieli w zamian za umorzenie całości lub części wierzytelności. Zgoda na wniesienie majątku do NSC i zbycie udziałów zależy m.in. od uzgodnienia przez głównych akcjonariuszy spółki, Daewoo Motor Corporation i Skarb Państwa, wartości majątku wnoszonego do NSC oraz uzgodnienia przez nich oraz kredytodawców struktury udziałów w NSC.

Kredytodawcami są polskie banki: BIG BG SA, Bank Handlowy, BPH PBK SA, ING Bank Śląski, Pekao SA, Kredyt Bank oraz koreańskie The Export-Import Bank of Korea i Korea Export Insurance Corporation. Mają oni też uzgodnić sposób spłaty zadłużenia przez Daewoo-FSO.

Skarb Państwa ma 9,19 proc. spółki, a Daewoo Motor 88,67 proc.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)