- podało w materiałach ministerstwo gospodarki.
MG poinformowało, że zadłużenie spółki wobec polskich banków wynosi 600 mln zł, a wobec pomiotów zagranicznych 3,6 mld zł.
'Daewoo-FSO nie ma możliwości spłaty tego zadłużenia'- napisano w materiałach MG przygotowanych na komisję gospodarki.
Daewoo-FSO potwierdziło we wtorek PAP wstępne wyniki spółki przedstawione przez resort gospodarki.
'To są wyniki wstępne, nie potwierdzone jeszcze przez KPMG' - powiedziała PAP Krystyna Danilczyk, rzeczniczka Daewoo-FSO.
Tymczasem trwają prace nad wprowadzeniem w życie planu ratunkowego dla Daewoo-FSO. Opiera się on na powołaniu na bazie części majątku firmy (gównie produkcyjnego) nowej spółki (NSC, tzw. New Small Company), która miałaby kontynuować produkcję i do której miałby wejść nowy inwestor. Powołanie NSC ma uchronić żerańską firmę przed upadłością.
NWZA Daewoo-FSO Motor SA ma 4 lipca zdecydować o wartości majątku, jaki ma być wniesiony do NSC. Wejście do niej rozważa brytyjski MG Rover.
'Rover wejdzie do Polski, jeżeli Skarb Państwa i polskie banki będą miały większość udziałów spółki' - powiedział dziennikarzom po posiedzeniu komisji wiceminister gospodarki, Maciej Leśny.
Wcześniej informował on, że propozycje co do wartości majątku, który ma być wniesiony do NSC wahają się między 300 a 400 mln USD.
Skarb Państwa i koreański właściciel Daewoo-FSO nadal negocjują podział udziałów w NSC. NWZA Daewoo-FSO Motor SA zgodziło się 7 czerwca, pod pewnymi warunkami, na wniesienie części majątku (m.in. produkcyjnego) spółki do NSC oraz na zbycie udziałów w nowej spółce na rzecz wierzycieli w zamian za umorzenie całości lub części wierzytelności. Zgoda na wniesienie majątku do NSC i zbycie udziałów zależy m.in. od uzgodnienia przez głównych akcjonariuszy spółki, Daewoo Motor Corporation i Skarb Państwa, wartości majątku wnoszonego do NSC oraz uzgodnienia przez nich oraz kredytodawców struktury udziałów w NSC.
Kredytodawcami są polskie banki: BIG BG SA, Bank Handlowy, BPH PBK SA, ING Bank Śląski, Pekao SA, Kredyt Bank oraz koreańskie The Export-Import Bank of Korea i Korea Export Insurance Corporation. Mają oni też uzgodnić sposób spłaty zadłużenia przez Daewoo-FSO.
Skarb Państwa ma 9,19 proc. spółki, a Daewoo Motor 88,67 proc.