Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Naciąganie konsumentów

0
Podziel się:

"Gazeta Prawna" pisze o bezprawnych dodatkowych opłatach jakie od konsumentów pobierają ostatnio coraz częściej różni przedsiębiorcy. Dotyczy to między innymi banków, operatorów telekomunikacyjnych i operatorów telewizji kablowych domagających się opłat między innymi za upomnienia wzywające do zapłaty.

"Gazeta Prawna" pisze o bezprawnych dodatkowych opłatach jakie od konsumentów pobierają ostatnio coraz częściej różni przedsiębiorcy. Dotyczy to między innymi banków, operatorów telekomunikacyjnych i operatorów telewizji kablowych domagających się opłat między innymi za upomnienia wzywające do zapłaty.

"Gazeta Prawna" podkreśla, że takie działania to próba przerzucenia na klienta kosztów działalności firmy, która może zostać uznana za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Dziennik przypomina, że ostatnio prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakazał Polkomtelowi - operatorowi sieci Plus GSM - pobierania opłat za monitorowanie stanu rozliczeń. Od klientów, którzy spóźniają się z regulowaniem należności, pobierana jest opłata w wysokości 5 złotych brutto, którą spółka uzasadniała monitorowaniem konta abonenta.
Urząd uznał jednak, że opłata jaka pobierał Polkomtel nie stanowi dodatkowej usługi, mimo że tak właśnie ją uzasadniał operator. Nie wiąże się ona bowiem z żadną korzyścią dla abonenta. Według UOKiK spółka i tak musi przecież dokonywać weryfikacji płatności abonentów.
Więcej na ten temat - w "Gazecie Prawnej".

"Gazeta Prawna"/kry/pul

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)