Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Monika Szafrańska
|

Największy kontenerowiec na świecie w Gdańsku. Tak wygląda rozładunek

17
Podziel się:

Największy kontenerowiec świata przybył w środę do Polski. OOCL Hong Kong może zabrać na pokład 21 tys. 413 kontenerów. Każdy z nich może ważyć nawet 60 ton. Jak wygląda rozładunek? Niczym dobra zabawa. Zobaczcie sami.

Największy kontenerowiec na świecie w Gdańsku. Tak wygląda rozładunek
(WP)

Największy kontenerowiec świata przybył w środę do Polski. OOCL Hong Kong może zabrać na pokład 21 tys. 413 kontenerów. Jak wygląda rozładunek? Niczym łatwa i lekka praca. A przecież każdy z tych kontenerów może ważyć nawet 60 ton. Zobaczcie sami.

Trzeba przyznać, że rozładunek wygląda imponująco. Niemal jak w zegarku po kolei są zdejmowane ze statku kontenery i przy pomocy specjalnych dźwigów trafiają na ciężarówki.

Przybicie OOCL Hong Kong do polskiego portu to ogromne wydarzenie dla naszego kraju. Dzięki tej wizycie gdański port stał się - jak ocenił prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe - "bramą do krajów Europy Środkowo-Wschodniej".

To niejedyna wizyta OOCL Hong Kong w Gdańsku. Kontenerowiec ma regularnie zaglądać do Polski. Będzie kursował na trasach z Azji do Europy.

- Terminal kontenerowy DCT jest jedynym terminalem nad Bałtykiem mogącym obsługiwać tak duże jednostki kontenerowe - powiedział podczas uroczystości z okazji zawinięcia do portu w Gdańsku największego obecnie statku kontenerowego na świecie prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe. Zwrócił uwagę, że "wielkość statku wskazuje na rozmiar i skalę światowej wymiany handlowej oraz jak ważne jest dla każdego kraju, aby w tym handlu uczestniczyć".

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(17)
Arek
5 lata temu
Kompleks portów w Gdańsku, pod względem możliwości przeładunków towarów i to dowolnego rodzaju, jest jednym z największych, jak nie największym na Bałtyku. Po dalszej jego rozbudowie, która już się zaczęła, będzie na pewno największym. Do tego dochodzą porty Gdyni. Przewóz towarów do Trójmiasta też jest wygodny - autostrada, drogi szybkiego ruchu, rozbudowane sieć kolejowa, w tym Magistrala Węglowa. Czy więc ktoś może mi logicznie wytłumaczyć po kiego licha jest budowany ten kosztowny przekop przez Mierzeję Wiślaną i tworzenie portu w Elblągu? Przekop oraz tor wodny do Elbląga, przez wiecznie zamulający się Zalew Wiślany, będą miały tylko kilka metrów głębokości i to pod warunkiem, że pogłębiarki będą pracować na nim na okrągło. Lodołamacze też trzeba będzie angażować, bo Zalew Wiślany niekiedy zamarza na parę miesięcy w roku. KTO I PO CO BĘDZIE WIĘC DO TEGO ELBLĄGA Z TOWARAMI PŁYWAĆ?! Miasto to w dodatku ma kiepskie połączenia komunikacyjne, nieporównywalnie gorsze niż Trójmiasto. Ten port w Elblągu będzie więc odpowiednikiem lotniska w Radomiu, tyle że znacznie bardziej kosztownym i jeszcze mniej potrzebnym. Jeżeli ktoś ma co do tego wątpliwości, to podam tylko jedną informację, co do możliwości przeładunkowych tego portu - w najbardziej optymistycznych założeniach przyjmuje się, że w ciągu całego roku będzie się przeładowywać w nim tyle towarów, co w portach Trójmiasta w jeden dzień. No comment.
and123
7 lat temu
A port gdański to jest polski tak jak liedl, biedronka i inne banki....czy się mylę
Jan 235
7 lat temu
No i zobaczcie jak PIS potrafił szybko wybudować NOWOCZESNY PORT!! A jeszcze 1,5 roku temu POLSKA BYŁA RUINĄ!!!!! Wystarczyło powałać Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Śródlądowej, zatrudnić w nim 5oo PISiewiczów i NOWOCZESNY PORT JUŻ JEST !!!!!!!
pis
7 lat temu
Może na wsi to jest imponujące ale trzeba zobaczyć taki przeładunek w Rotterdamie, pojazdy bezzałogowe sterowane przez komputer i czas rozładunku z załadunkiem tankowaniem i uzupełnianiem zapasów dla załogi. Tam nie ma ciężarówek na nadbrzeżu
hahaha
7 lat temu
60 ton to chyba wazy twoja stara szanowny redaktorku