Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Negocjacje Daewoo-FSO z bankami zakończą się w tym tygodniu

0
Podziel się:

Według wcześniejszych informacji jednego z akcjonariuszy Daewoo-FSO, Władysława Żbikowskiego, zadłużenie firmy w kraju i za granicą wynosi ono 5,5 mld zł.

Negocjacje Daewoo-FSO z bankami wierzycielami w sprawie restrukturyzacji zadłużenia firmy zakończą się prawdopodobnie do końca tego tygodnia - poinformowała PAP Krystyna Danilczyk, rzeczniczka Daewoo-FSO.

'Prowadzimy rozmowy z bankami na temat restrukturyzacji naszego zadłużenia. Do końca tygodnia powinniśmy uzyskać porozumienie w tej sprawie' - powiedziała we wtorek PAP Danilczyk.

Daewoo FSO zakończyło we wtorek negocjacje z Kredyt Bankiem w sprawie zawieszenia spłat kredytów Daewoo-FSO.

'Podpisaliśmy z Kredyt Bankiem moratorium, że do końca sierpnia zostanie przedłużony termin spłaty zadłużenia. Potem odbędą się rozmowy na temat restrukturyzacji tego długu' - powiedziała Danilczyk.

'Takie moratorium chcemy wynegocjować z pozostałymi bankami' - dodała.

Kredyt Bank na początku lipca zablokował konto Daewoo-FSO w Banku Pekao SA. KB zablokował konto Daewoo-FSO, korzystając z uzyskanego na początku czerwca nakazu egzekucyjnego, w momencie pojawienia się na nim pieniędzy. Zablokowane pieniądze Daewoo-FSO były przeznaczone m.in. na obowiązkowe odprawy dla pracowników w ramach zwolnienia grupowego.

Według wcześniejszych informacji jednego z akcjonariuszy Daewoo-FSO, Władysława Żbikowskiego, zadłużenie firmy w kraju i za granicą wynosi ono 5,5 mld zł.

Na początku lipca odbyło się spotkanie polsko-koreańskiej, grupy w skład której weszli przedstawiciele Daewoo Motor Company, Korea Development Bank, Export-Import Bank of Korea, polskich banków, spółek FSO-Daewoo i Daewoo Motor Poland oraz Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Skarbu Państwa, Ministerstwa Finansów oraz banków wierzycieli Daewoo-FSO.

W trakcie rozmów uzgodniono działania, jakie podejmą ich uczestnicy dla wsparcia restrukturyzacji Daewoo-FSO oraz Daewoo Motor Polska.

Pod koniec maja polski rząd powołał zespół uprawniony do prowadzenia rozmów ze stroną koreańską (przedstawicielami rządu, wierzycieli, głównie Koreańskiego Banku Rozwoju, i koncernu Daewoo) w zakresie zabezpieczenia interesów Polski w tych spółkach. Ma on zajmować się m.in. oceną umów inwestycyjnych, wynikających z nich praw i zobowiązań obydwu stron.

Kierujący zespołem wiceminister gospodarki Edward Nowak informował przy powstaniu zespołu, że w negocjacjach z Koreańczykami strona polska chce uzyskać m.in. możliwość kontynuacji działalności firmy, jej restrukturyzacji i być może prawa do utrzymania marki (z prawem do jej rozwoju) oraz zwiększenia udziału produkowanych w Polsce aut Daewoo w eksporcie do Europy Zachodniej.

Daewoo zobowiązało się w umowie, że do marca 2002 roku zainwestuje w FSO 1 mld 121 mln USD i uruchomi linię produkcyjną silnika.

Dotychczas w Daewoo-FSO zainwestowano 800 mln USD, a zarząd spółki zawiesił w Ministerstwie Finansów starania o rządowe poręczenie 60 proc. ze 100 mln USD kredytu na uruchomienie produkcji silnika, aby poczekać z wiążącymi decyzjami do wyboru nowego inwestora.

Akcjonariuszami w Daewoo-FSO Motor SA są m.in.: koreański koncern Daewoo Motor (88,67 proc.), Skarb Państwa (9,19 proc.), Autoparts (1,49 proc.), Zocar (0,45 proc.), osoby fizyczne (0,19 proc.).

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)