Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Nie daj się oskubać" - kampania UOKiK

0
Podziel się:

Od dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta rozpoczyna akcję pt. "Nie daj się oskubać". Urząd chce informować o prawach wszystkich tych, którzy do tej pory bezskutecznie dochodzili swoich roszczeń.

Od dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta rozpoczyna akcję pt. "Nie daj się oskubać". Urząd chce informować o prawach wszystkich tych, którzy do tej pory bezskutecznie dochodzili swoich roszczeń.

W zakupowej gorączce łatwo o nietrafiony wybór. Wtedy właśnie możesz liczyć na pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Mogą oni w Twoim imieniu podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową. Bezpłatne informacje dotyczące Twoich praw udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wiedza Polaków na ten temat jest niewielka. Jedynie 9 proc. ankietowanych (Instytut GfK Polonia, II 2005) wie o działalności miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów rozpatrującego indywidualne skargi. Tylko 2 proc. potrafi spontanicznie wymienić nazwę tej instytucji rozwiązującej problemy słabszych uczestników rynku.

Dwutygodniowa kampania billboardowa pod hasłem „Nie daj się oskubać” ma na celu trwałe zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez instytucję rzecznika konsumentów. Tym bardziej, że jest ona bardzo skuteczna. Jak wynika z raportu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie w 2004 roku 70 proc. interwencji zakończyło się pomyślnie dla konsumentów. Wygrane sprawy sądowe mają bezpośredni wpływ na zachowania przedsiębiorców. Wiedzą oni, że masz prawo się bronić, a co więcej ograniczają ich samowolę i bezkarność.

Billboardy umieszczone zostaną w centrach handlowych w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, na Śląsku, w Trójmieście, Wrocławiu, a ponadto w Białymstoku, Bielsku Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Kielcach, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, Wałbrzychu oraz Zielonej Górze.

Ich lokalizacja nie jest przypadkowa. W okresie przedświątecznym wielu konsumentów decyduje się na zakupy w dużych miastach, często oddalonych od miejsca zamieszkania. Co więcej, to właśnie w tym czasie najczęściej padamy ofiarami nietrafionych transakcji. Warto wiedzieć, gdzie zgłosić się po pomoc. Adres i telefon swojego rzecznika znajdziesz w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK.

Ile razy reklamując buty zdarłeś drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? Ile razy bezsilnie walczyłeś z nieuczciwym przedsiębiorcą? Dość! Masz swoje prawa i możesz wymagać ich poszanowania. W ich egzekwowaniu pomoże Ci rzecznik konsumentów. 1 grudnia rusza ogólnopolska akcja informacyjna UOKiK pod hasłem „Nie daj się oskubać”

W zakupowej gorączce łatwo o nietrafiony wybór. Wtedy właśnie możesz liczyć na pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Mogą oni w Twoim imieniu podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową. Bezpłatne informacje dotyczące Twoich praw udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wiedza Polaków na ten temat jest niewielka. Jedynie 9 proc. ankietowanych (Instytut GfK Polonia, II 2005) wie o działalności miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów rozpatrującego indywidualne skargi. Tylko 2 proc. potrafi spontanicznie wymienić nazwę tej instytucji rozwiązującej problemy słabszych uczestników rynku.

Dwutygodniowa kampania billboardowa pod hasłem „Nie daj się oskubać” ma na celu trwałe zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez instytucję rzecznika konsumentów. Tym bardziej, że jest ona bardzo skuteczna. Jak wynika z raportu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie w 2004 roku 70 proc. interwencji zakończyło się pomyślnie dla konsumentów. Wygrane sprawy sądowe mają bezpośredni wpływ na zachowania przedsiębiorców. Wiedzą oni, że masz prawo się bronić, a co więcej ograniczają ich samowolę i bezkarność.

Billboardy umieszczone zostaną w centrach handlowych w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, na Śląsku, w Trójmieście, Wrocławiu, a ponadto w Białymstoku, Bielsku Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Kielcach, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, Wałbrzychu oraz Zielonej Górze.

Ich lokalizacja nie jest przypadkowa. W okresie przedświątecznym wielu konsumentów decyduje się na zakupy w dużych miastach, często oddalonych od miejsca zamieszkania. Co więcej, to właśnie w tym czasie najczęściej padamy ofiarami nietrafionych transakcji. Warto wiedzieć, gdzie zgłosić się po pomoc. Adres i telefon swojego rzecznika znajdziesz w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK.

wiadomości
waluty
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)