- poinformował w środę na konferencji prezes PKP SA Maciej Męclewski.
"Myślę, że do końca sierpnia podniesiemy kapitał PKP Przewozy Regionalne o 300 mln zł" - powiedział Męclewski.
Dodał, że spółka liczy również, że prywatyzacja Polskich Hut Stali pozwoli jej na uzyskanie dodatkowych środków, z czego PKP PR uzyskałyby kolejne 200 mln zł. PHS jest winien PKP ponad 700 mln zł.
"Część z tego bezwzględnie musi być w gotówce, maksymalnie dużo" - powiedział dziennikarzom Męclewski.
Jeden z głównych elementów ścieżki prywatyzacji PHS to wykupienie ponad 1,6 mld zł wierzytelności koncernu wobec państwowych wierzycieli (PKP, energetyka, gazownictwo itp.) i zamiana ich na akcje spółki.
Resort skarbu do 22 sierpnia udzielił LNM Holding wyłączność na prowadzenie dalszych negocjacji w sprawie prywatyzacji PHS.
Jeżeli warunki umowy prywatyzacyjnej uzyskane w tym czasie nie będą dla ministerstwa satysfakcjonujące, planuje ono powrót do rozmów z drugim oferentem, US Steel, pod warunkiem, że jego oferta będzie aktualna.
Strata PKP PR, wynikająca z m.in. niewystarczających dotacji do przewozów regionalnych, wyniosła w 2002 roku nieco ponad 1 mld zł. Kapitał spółki wynosi 923 mln zł.
PKP PR zostały już raz, w 2002 roku, dokapitalizowane przez PKP kwotą 300 mln zł.