Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polscy nauczyciele nie interesują się swoimi uczniami

0
Podziel się:

Polscy nauczyciele nie interesują się swoimi uczniami i niechętnie pomagają im w rozwiązywaniu problemów - wynika z najnowszego raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
Ankieta przeprowadzona wśród polskich 15-latków wyraźnie pokazuje, że nauczyciele nie zwracają uwagi np.

Polscy nauczyciele nie interesują się swoimi uczniami i niechętnie pomagają im w rozwiązywaniu problemów - wynika z najnowszego raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
Ankieta przeprowadzona wśród polskich 15-latków wyraźnie pokazuje, że nauczyciele nie zwracają uwagi np. na kłopoty uczniów z opanowaniem trudnego materiału, z rozwiązaniem skomplikowanych problemów, a także nie odpowiadają na pytania ze strony uczniów. Na stwierdzenie "nasz nauczyciel często lub zawsze pomaga nam w nauce" odpowiedziało w Polsce zaledwie 35 procent nastolatków. W Wielkiej Brytanii 79 procent. OECD alarmuje, że w wyniku takiego postępowania polskich nauczycieli ich podopieczni osiągają gorsze wyniki niż uczniowie w innych krajach.
Z wynikami raportu nie zgadza się Lucyna Kusiak - wicedyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze. Jej zdaniem, nauczyciele poświęcają wiele czasu na dodatkowe spotkania z uczniami nie tylko w godzinach pracy, lecz także "po godzinach". W tym czasie odpowiadają na wszystkie pytania uczniów i starają się pomóc im w nauce - twierdzi Lucyna Kusiak. Jej zdaniem, polscy nauczyciele dobrze są przygotowani do wykonywania zawodu.
Warto dodać, że jeśli pod względem pomocy uczniom polscy nauczyciele zostali ocenieni w raporcie OECD bardzo słabo, o tyle w części poświęconej wymaganiom i dyscyplinie znajdują się na drugim miejscu - tuż za nauczycielami z Japonii.

edukacja
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)